Požadavky na personální a technické zabezpečení Hasičského záchranného sboru letiště Václava Havla v Praze
Requirements for Personnel and Technical Protection Fire and Rescue Service Vaclav Havel Airport Prague
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Čelikovský Zdeněk
Vedoucí práce
Job Lukáš
Oponent práce
Štěpán Miroslav
Studijní obor
Civilní nouzové plánováníStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2017-06-27Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce v úvodní části definuje legislativní kritéria pro zřizování jednotek požární ochrany na letištích, dle aktuálně platných národních a mezinárodních předpisů. Následně detailně popisuje odbornost personálu a technické vybavení jednotky působící na Letišti Václava Havla v Praze, která zajišťuje letecký provoz na největším letišti v České republice. V praktické části jsou použitím SWOT analýzy identifikovány výhody a nevýhody současného systému z hlediska plnění úkolů požární ochrany na středně velkém mezinárodním letišti. Závěr práce se věnuje komparaci požární ochrany na letišti v Praze s jiným mezinárodním letištěm o obdobné kapacitě a frekvenci pohybu letadel. Cílem práce je nejenom objasnění způsobu a účelu zřizování letištní jednotky, ale i navržení možností, které by vedly k optimalizování počtu potřebného personálu pro zajištění bezpečného leteckého provozu a k tomu odpovídající technické zabezpečení. Při porovnávání s konkurenčními letišti v Evropě bylo zjištěno, že technické zabezpečení je na velmi vysoké úrovni. Kvalita a kvantita technického vybavení odpovídá nejvyšší kategorii poskytované požární ochrany. V oblasti personálního zabezpečení je kapacitně vhodně reagováno na rychlý rozvoj letiště z pohledu počtu cestujících a vyšší fluktuace velkokapacitních letadel. Za negativní zjištění lze označit nedostatek nových kvalifikovaných zaměstnanců, jejich následné proškolení a udržení odborné způsobilosti. Absence výcvikového zařízení v ČR pro odbornou přípravu hasičů letiště je nahrazován finančně nákladným výcvikem v zahraničí. V systému odborné přípravy celkově chybí státní regulátor, který nejenom provádí kontrolu výkonu požární ochrany na letištích, ale i metodicky vede a připravuje tyto jednotky. In the introductory part the diploma thesis defines the legislative criteria for the establishment of fire protection units at airports according to the currently valid national and international regulations. Then in detail it describes the staff expertise and technical equipment of the unit operating at Václav Havel Airport in Prague, which provides air traffic at the largest airport in the Czech Republic. In the practical part, the SWOT analysis identifies the advantages and disadvantages of the current system in terms of fulfilling the tasks of fire protection in a medium-sized international airport. The conclusion of the thesis is focused on the comparison of fire protection at the airport in Prague with another international airport of similar capacity and frequency of aircraft movement. The aim of the thesis is not only to clarify the way and purpose of establishing an airport unit, but also to propose options that would optimize the number of necessary personnel to ensure safe air traffic and adequate technical security. When comparing with competing airports in Europe, it was found that technical security is at a very high level. Quality and quantity of technical equipment corresponds to the highest category of fire protection provided. In the area of personnel security, the capacities are adequately responded to the rapid development of the airport in terms of passenger numbers and higher fluctuations of large aircraft. Negative findings include the lack of new qualified staff, their follow-up training and the retention of professional competence. Lack of training facilities in the Czech Republic for training airports' firefighters is being replaced by financially costly training abroad. There is a general lack of a state regulator in the training system, which not only carries out the control of fire performance at airports but also manages and prepares these units methodically.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [416]