Výpočet dynamiky variabilního ventilového rozvodu
The Calculation of the Variable Valvetrain Dynamics
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Richtr David
Vedoucí práce
Tichánek Radek
Oponent práce
Uzlík Václav
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2017-09-05Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá tvorbou výpočetního parametrického modelu ventilového rozvodu v programovém prostředí GT-SUITE. Výpočetní model disponuje systémem proměnlivého natáčení vačkových hřídelí s řízením, řemenovým pohonem a ventilovým rozvodem. Ventilový rozvod dále obsahuje dva sací a dva výfukové ventily s vloženými vahadly na hydraulických podpěrách. Holistický výpočetní model experimentálního jednoválce je separován na jednotlivé submodely, jejichž parametry jsou kalibrovány dle dostupných dat z měření. Cílem práce je predikce dynamiky a provozních režimů rozvodové soustavy experimentálního jednoválce. This diploma thesis deals with creating of calculation parametric model of valvetrain mechanism in GT-SUITE software. Calculation model has variable camshaft phasing with control, timing belt and DOHC valvetrain. Valvetrain consists of valves, roller rocker arms and hydraulic adjuster. Holistic calculation model of experimental SI engine is separated to single submodels, which parameters are calibrated by measured data. The aim of this thesis is prediction of experimental engine's valvetrain dynamics and its operational limits.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [456]