ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
  • Bakalářské práce - 12105
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
  • Bakalářské práce - 12105
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozšířený adaptivní tempomat

Extended adaptive cruise control

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Nedoma Marek
Supervisor
Steinbauer Pavel
Opponent
Morkus Josef
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
Defended
2017-09-04
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou snížení spotřeby elektromobilu Fiat Dobló, predikováním optimálního rychlostního profilu na základě znalosti trasy a dopravních předpisů. Teoretický úvod práce popisuje současné možnosti adaptivního tempomatu a některé trendy moderního automobilismu, týkající se především environmentální šetrnosti provozu vozidla. Následuje praktická část, která je věnována optimalizaci a regulaci jízdy na modelu elektromobilu Fiat Dobló, a to s využitím několika různých typů regulátorů.
 
The bachelor thesis investigates problem of energy consumption of e-vehicle Fiat Dobló by generating optimal velocity profile by knowledge based on route and traffic regulations. The theoretical part describes the possibilities of present adaptive cruise control systems and some of the modern motoring trends, which are concerned about environmental friendly driving. The following practical part is devoted to the optimization and regulation of driving simulation, using model of e-vehicle Fiat Dobló, with different types of controllers.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/73020
View/Open
PLNY_TEXT (15.29Mb)
PRILOHA (4.837Mb)
POSUDEK (351.2Kb)
POSUDEK (577.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12105 [175]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV