Analýza vlivu nerovností dráhy na únavové poškození podvozku vrtulníku
The Influence of Runway Bumpiness on the Fatique Damage of the Helicopter Undercarriage
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Raichlová Eva
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Kalita Jan
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2017-09-06Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá zjišťováním únavového poškození podvozku vrtulníku způsobeného pojezdem vrtulníku po přímé dráze, na které se nacházejí nerovnosti. Zjištěné únavové poškození se porovnává pro různé pojezdové rychlosti vrtulníku a pro dvě různé dráhy s různými úrovněmi nerovností. V první části se nachází výpočet dynamické reakce způsobené nerovnostmi dráhy a ve druhé části se nachází výpočty pro zjištění únavového poškození, vycházející z naměřených dat. This thesis is devoted the detection of fatigue damage of helicopter undercarriage, which is caused by the movement on a straight track with surface roughness. The fatigue damage detected is compared for different helicopter speeds and for two different tracks with different levels of roughness. There is a calculation of the dynamic reaction caused by the roughness of the track in the first part and there are calculations for the detection of fatigue damage based on taken data in the second part.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [126]