Výuka první pomoci pro žáky a pedagogy 1. stupně základních škol
First aid training for students and teachers primary school level
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Hylebrant Marek
Vedoucí práce
Knor Jiří
Oponent práce
Navrátil Leoš
Studijní obor
Plánování a řízení krizových situacíStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2015-06-10Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou přístupu učitelů základních škol k poskytování první pomoci. V teoretické části je rozvedena historie a vývoj postupůprvní pomoci. Jsou zde popsány jednotlivé život ohrožující stavy s jejich základním ošetřením. Výzkumná část zpracovává do grafů dotazníkové šetření zaměřené na zvládnutí první pomoci pedagogy základních škol Středočeského kraje a laické veřejnosti. Cílem práce je srovnání těchto dvou skupin v ochotě poskytovat první pomoc a zjistit, zda jsou pedagogové lépe připraveni na zvládnutí akutních a neočekávaných stavů než laická veřejnost. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že učitelé uváděli častěji, než široká veřejnost, dostatečné znalosti k poskytnutí první pomoci. Dalším výstupem práce je zpracovaný studijní materiál pro pedagogický sbor a malá ilustrovaná příručka pro žáky. This thesis deals with the issue of elementary school teacher's access to the first aid. The theoretical part elaborates the history and developement of the first aid procedures. All life-threatening conditions and their basic treatments are described here. The research part proceses questionnaire to graphs. The questionnaire focuses on mastering the first aid by elementary school teachers and the public in The Central Bohemian Region. The aim is to compare these two groups in their willingness to provide the first aid and to find out if the teachers are better prepared to cope with acute and unexpected conditions than the general public. The survey results show that the teachers reporte more frequently that they are able to provide the first aid. Another outcome of the work is processed study material for teaching staff and a small illustrated guide for students.
Kolekce
- Bakalářské práce - 17111 [1500]