Měření spokojenosti pacienta
The Measurement of the Patients´Satisfaction
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ježková Nikol
Vedoucí práce
Borovský Juraj
Oponent práce
Raiter Tomáš
Studijní obor
Systémová integrace procesů ve zdravotnictvíStudijní program
Biomedicínská a klinická technikaInstituce přidělující hodnost
katedra biomedicínské technikyObhájeno
2009-02-05Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Zdraví člověka je jeho nejcennějším majetkem a pro společnost nejvyšší hodnotou jako předpoklad hospodářského růstu a prosperity. Poměr mezi čerpáním z vytvořených hodnot v případě nemoci a jejich tvorbou ze strany zdravého jedince je natolik výrazný, že investice do efektivních léčebných postupů a prevence, ačkoliv se zdají vysoké, se z ekonomického hlediska dlouhodobě vyplácí a nelze je podceňovat. Jelikož zdravý občan společnosti hodnoty tvoří a nikoliv z nich čerpá, kvalitní pracovní síla je nejcennějším vstupem národního hospodářství. Zdravotnictví je komplikovaný systém, který se neustále střetává s nedostatkem financí. Donedávna byly zdravotní služby hrazeny prostřednictvím zdravotního pojištění. Finanční spoluúčast pacienta je často skloňovaným tématem současnosti, tento pojem s sebou přináší mnoho otevřených problémů. Díky rozvinutému výzkumu, novým technologiím, diagnostickým a terapeutickým metodám je nejen léčba, ale i celé zdravotnictví efektivnějším, ale zároveň nákladnějším. Je možné diagnostikovat čím dál více onemocnění, rostou nároky na kvalitnější zdravotní péči, dále i inflace se zvyšujícími se mzdami přispívají k finančnímu zatížení zdravotnictví. Přichází období, kdy se způsob financování zdravotnictví ze zdravotního pojištění stávánedostatečným a je nevyhnutelné zavést další finanční zdroj. Zdravotnictví je složitý celek, ve kterém dochází ke střetu zájmů. Pacienti požadují nejkvalitnější možné služby, zatímco pojišťovny chtějí hradit co nejméně za poskytnuté služby. Je třeba dodržovat, standardizovat a poskytovat adekvátní kvalitu zdravotních služeb. Tento konflikt reguluje třetí strana, kterou je stát. Řešení této situace je vlastně hledání kompromisu mezi ekonomikou a kvalitou Zdraví člověka je jeho nejcennějším majetkem a pro společnost nejvyšší hodnotou jako předpoklad hospodářského růstu a prosperity. Poměr mezi čerpáním z vytvořených hodnot v případě nemoci a jejich tvorbou ze strany zdravého jedince je natolik výrazný, že investice do efektivních léčebných postupů a prevence, ačkoliv se zdají vysoké, se z ekonomického hlediska dlouhodobě vyplácí a nelze je podceňovat. Jelikož zdravý občan společnosti hodnoty tvoří a nikoliv z nich čerpá, kvalitní pracovní síla je nejcennějším vstupem národního hospodářství. Zdravotnictví je komplikovaný systém, který se neustále střetává s nedostatkem financí. Donedávna byly zdravotní služby hrazeny prostřednictvím zdravotního pojištění. Finanční spoluúčast pacienta je často skloňovaným tématem současnosti, tento pojem s sebou přináší mnoho otevřených problémů. Díky rozvinutému výzkumu, novým technologiím, diagnostickým a terapeutickým metodám je nejen léčba, ale i celé zdravotnictví efektivnějším, ale zároveň nákladnějším. Je možné diagnostikovat čím dál více onemocnění, rostou nároky na kvalitnější zdravotní péči, dále i inflace se zvyšujícími se mzdami přispívají k finančnímu zatížení zdravotnictví. Přichází období, kdy se způsob financování zdravotnictví ze zdravotního pojištění stávánedostatečným a je nevyhnutelné zavést další finanční zdroj. Zdravotnictví je složitý celek, ve kterém dochází ke střetu zájmů. Pacienti požadují nejkvalitnější možné služby, zatímco pojišťovny chtějí hradit co nejméně za poskytnuté služby. Je třeba dodržovat, standardizovat a poskytovat adekvátní kvalitu zdravotních služeb. Tento konflikt reguluje třetí strana, kterou je stát. Řešení této situace je vlastně hledání kompromisu mezi ekonomikou a kvalitou
Kolekce
- Diplomové práce - 17110 [1011]