Zobrazit minimální záznam

Set of 3D virtual reality models for biomedical engineering



dc.contributor.advisorKašpar Jan
dc.contributor.authorBohunčák Adam
dc.date.accessioned2017-07-09T12:50:52Z
dc.date.available2017-07-09T12:50:52Z
dc.date.issued2008-06-06
dc.identifierKOS-84582375305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/71085
dc.description.abstractTato práce si klade za cíl zmapovat všechny druhy systému virtuální reality, které jsou v Ceské Republice bežne používané a dostupné. Popisuje princip funkce anaglyfu, auto stenogramu, metod cross-eyed viewing a converget stereo. Zabývá se metodami aktivního i pasivního stereoskopického zobrazení virtuální reality. V laboratori FBMI je nainstalován práve systém virtuální reality používající aktivní brýle NuVision 60GX, projektor DepthQ InFocus a CRT monitor IIYAMA Vision Master Pro 513. Na tomto systému muže být zobrazena rada 3D modelu virtuální reality, které se dají použít jako výukové pomucky v oblasti biomedicínského inženýrství. Systém muže také sloužit jako vhodná platforma pro provoz software, který slouží k rehabilitaci pacientu v akutním stádiu jednostranného vestibulárního onemocnení pomocí optokinetické stimulace v prostredí virtuální reality. Zmínená aplikace je v této práci podrobne popsána. Je vyvinuta v prostredí Microsoft Visual C# a využívá grafickou knihovnu OpenGL.cze
dc.description.abstractThe task of this Bachelor Thesis is to summarize all systems of virtual reality which are available and commonly used in the Czech Republic. It describes the basic principles of anaglyphs, auto stereograms, cross-eyed viewing methods and convergent setero methods. Both passive and active stereoscopic systems are described with a special focus on the activeglasses system with the NuVision 60GX glasses, DepthQ InFocus data projector and the IIYAMA Vision Master Pro 513 CRT screen. This system is installed in the laboratory of the virtual reality at FBMI and can be used as a good platform for viewing 3D models of the human body which can be used as a learning tool for biomedical students. This Thesis also describes the software for optokinetic stimulation of the patient with an Acute Vestibular Syndrom. It is developed in the Microsoft Visual C# interface and uses the OpenGL graphic library.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvirtuální realitacze
dc.subjectvirtual realityeng
dc.titleVytvoření souboru 3D modelů v systému virtuální reality pro použití v biomedicínském inženýrstvícze
dc.titleSet of 3D virtual reality models for biomedical engineeringeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2008-06-24
dc.contributor.refereeMužík Jan
theses.degree.disciplineBiomedicínská a klinická technikacze
theses.degree.grantorkatedra biomedicínské technikycze
theses.degree.programmeBiomedicínská a klinická technikacze


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam