Zobrazit minimální záznam

Numerical modelling of the Joberg tunnel excavation



dc.contributor.advisorHilar Matouš
dc.contributor.authorŠlajs Petr
dc.date.accessioned2017-06-07T16:18:14Z
dc.date.available2017-06-07T16:18:14Z
dc.date.issued2017-01-06
dc.identifierKOS-695599940405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70348
dc.description.abstractObsahem této práce je vytvoření numerických modelů dvou příčných řezů silničního tunelu Joberg v Norsku. Pro výpočet této geotechnické úlohy byl použit program Plaxis 2D, který je založen na metodě konečných prvků. Modelované řezy byly vybrány u východního portálu, kde se prvních 100 m razilo pomocí Nové rakouské tunelovací metody (NRTM). Výsledky modelování byly porovnány s výsledky geotechnického monitoringu (sedání povrchu terénu a konvergence tunelového výrubu). Pomocí zpětné analýzy byl model odladěn a také byl parametrickou studií posouzen vliv vstupních parametrů na výsledky modelování. Součástí práce je posouzení primárního ostění ze stříkaného betonu. Práce dále obsahuje doprovodné texty popisující projekt tunelu Joberg, principy metod Drill&Blast a NRTM, popis programu Plaxis 2D.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to provide two numerical models of the Joberg road tunnel in Norway. The software Plaxis 2D, based on finite element method, was used for numerical modelling. Two modelled profiles were selected close to east portal, where the initial 100 m was excavated using New Austrian Tunnelling Method (NATM). The results of numerical modelling were compared with the results of the geotechnical monitoring (surface settlement and tunnel profile convergences). Designed model was tuned by back analysis and the impact of input geotechnical parameters was evaluated using parametric study. The work also includes an evaluation of a sprayed concrete lining. Additional texts of the thesis include Joberg tunnel project description, information on construction stages and principles of Drill&Blast and NATM methods, information about the software Plaxis 2D.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectnumerické modelování, Drill&Blast, Joberg,tunel,NRTMcze
dc.subjectnumerical modeling, NATM, Drill&Blast, Joberg ,tunneleng
dc.titleNumerické modelování ražby tunelu Jobergcze
dc.titleNumerical modelling of the Joberg tunnel excavationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-02-14
dc.contributor.refereeŠach Jiří
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra geotechnikycze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam