Zobrazit minimální záznam

Design of a viaduct at R2 motorway near Lučenec



dc.contributor.advisorŠafář Roman
dc.contributor.authorDo Xuan Hoang
dc.date.accessioned2017-06-07T16:17:56Z
dc.date.available2017-06-07T16:17:56Z
dc.date.issued2017-01-08
dc.identifierKOS-695599936605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70336
dc.description.abstractV souvislosti s plánovanou výstavbou další etapy rychlostní komunikace R2 v úseku Lovinobaňa - Ožďany ve Slovenské republice byla v dubnu 2010 vypracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Tato dokumentace byla následně schválena a v současné době probíhá proces vypracování dalšího stupně projektové dokumentace (DSP) pro tuto stavbu, jejíž součástí je mostní objekt SO 217, která překlene komunikaci číslo III/2664 a přilehlé území. Oproti dokumentaci v úrovni DÚR byly do dokumentace DSP vneseny podstatné rozdíly v návrhu mostní konstrukce SO 217. Místo dvou dvoutrámových mostů je navržen jeden třítrámový most, který je uložen na opěrách a pilířích kladivového typu. Cílem této diplomové práce je navrhnout mostní konstrukci, která by odpovídala variantě schválené pro dokumentaci pro územní rozhodnutí. Přemostěná překážka je komunikace 3. třídy III/2664, nacházející se na okraji obce Lovinobaňy a přilehlé území. Komunikace v místě překlenutí je v levotočivém oblouku. Průjezdná výška pro komunikaci III. třídy je 4,50 m + 0,15 m rezervy. Předpokládá se úplná uzavírka komunikace po dobu výstavby mostu a následná obnova jejího povrchu po dokončení výstavby. Jedná se o dvoutrámový most z monolitního dodatečně předpjatého betonu. Celkový počet polí je 5. Přepokládá se postupná výstavba na pevných skružích. Celková doba výstavby nosné konstrukce se uvažuje 127 dní a životnost 100 let. Tato diplomová práce řeší i vlivy a účinky časových změn betonu na konstrukci metodou časové diskretizace. Návrh trajektorie předpínacích kabelů je optimalizován tak, aby konstrukce vyhověla požadavkům příslušných norem. Na základě účinků od uvažovaných zatížení byla následně navržena výztuž do nosné konstrukce mostu. Z důvodu výskytu seismické aktivity v oblasti, ve které se nachází řešená konstrukce, byly posouzeny i účinky seismického zatížení na konstrukce spodní stavby.cze
dc.description.abstractIn order to complete the R2 motorway, a project documentation for spatial planning was completed in April 2010. This documentation was authorized and the project documentation for construction permit is currently being completed. The project includes a bridge object named SO 217, which spans a local road 3rd categorization III/2664 and its adjacent area. In comparison to the authorized documentation for spatial planning, there are changes, which affected the design of SO 217 bridge object. Instead of a 2 bridge constructions with 2 beams, the bridge object includes 1 bridge construction with 3 beams, which are supported by abutments and piers hammer type. The goal of this master´s thesis is to design a construction, which corresponds to the authorized version. The obstacle to be spanned is a local road 3rd categorization III/2664 near the Lovinobaňa town. At the cross point, the road is on a left turned arc. The minimum required height to passage for roads 3rd categorization is 4,50 m + 0,15 m reserve. During the time of construction of the bridge object, the road III/2664 will be closed and it will be reconstructed after completion of SO 217. The bridge construction consists of 2 prestressed concrete beam bridges. Each has 2 beams. There are 5 middle span. The total construction time is assumed to be 127 days and the service life of the bridge is assumed to be 100 years according to the Eurocodes. The master´s thesis also deals with the time dependent property of materials by using time discretization method. The design of prestress was optimized to avoid negative effects of time dependent properties and to comply with standards. According to the effects of considered loads, steel reinforcement was designed to make the construction safe and effective. Due to the seismic acvitity in the locality of Lučenec, effects of this activity on supports of the main construction was defined and verified.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectBeton, Předpětí, Trámový most, Časově závislá analáza, Časová diskretizace, Fáze výstavby, Pevnost, Pracovní diagram, Ztráta předpětí, Dotvarování, Smršťování, Mezní stavy, Únava, Seismické zatížení, Vlastní frekvence, Vlastní tvar, Spektrum odezvycze
dc.subjectConcrete, Prestress, Beam bridge, Time dependent analysis, Time discretization, Construction stages, Strenght, Stress strain diagram,Prestress loss, Creep, Shrinkage, Limit states, Fatigue, Seismic loads, Natural frequency, Mode shapes, Response spectrumeng
dc.titleNávrh estakády na komunikaci R2 u Lučencecze
dc.titleDesign of a viaduct at R2 motorway near Lučeneceng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-02-15
dc.contributor.refereeSláma Josef
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra betonových a zděných konstrukcícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu















Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam