Nástroj ke snížení rizik při výrobě specifických dílů pro motor letadla
Tool for Reduction of Risks at Production of Specific Part for Aircraft Engine
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Marešová Šárka
Vedoucí práce
Procházková Danuše
Oponent práce
Marek Peter
Studijní obor
Bezpečnost dopravních prostředků a cestStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav bezpečnostních technologií a inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce sestavuje nástroj ke snížení rizik, která vznikají při výrobě leteckých dílů, které jsou důležité pro bezpečnost letadla. Cílem diplomové práce je identifikace a vypořádání možných rizik souvisejících s výrobou vybraného dílu, tj. ochranného krytu volné turbíny turbovrtulového motoru. Nástroje ke snížení rizik jsou sestaveny aplikací metod rizikového inženýrství, procesní mapa a kontrolní seznam. Sestavený kontrolní seznam byl použit při auditu bezpečnosti a osvědčil se. Na jeho základě byla navržena konkrétní opatření ke zvýšení bezpečnosti při svařování. Diploma' Thesis is dedicated to the tool that reduction of risks, which can originate during the manufacturing of aircraft components and that are necessary due for aircraft safety. The aim of the Thesis is identification and the trade-off with possible risks connected with production of selected part, i.e. the containment ring of turboprop´s power turbine. To eliminate the risks there are used methods of risks engineering such as the control list and the process map. Compiled control list is used for audit of safety and it worked. On the audit's results basis the corrective measures leading to improvement of safety at welding are proposed.