Posouzení efektivnosti metrobusů a jejich další rozvoj
Assessment of Effectiveness of Metrobuses and Their Further Development
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Benýšková Vendula
Supervisor
Slabý Petr
Opponent
Matras Tomáš
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra silničních stavebDefended
2017-02-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je seznámení se s poměrně novým systémem rychlé autobusové dopravy - BRT, v Evropě častěji nazývaným jako BHLS nebo Metrobus, a dále posouzení jednotlivých příkladů z hlediska kvality a efektivnosti. V teoretické části jsou specifikovány základní parametry BRT a následně je popsán hodnotící dokument, nazývaný BRT Standard. Praktická část se zaměřuje na tři města, ve kterých je systém BRT, respektive systém metrobusů, zaveden - Buenos Aires, Rio de Janeiro a Praha. Metrobus v Buenos Aires a BRT v Rio de Janeiro jsou ohodnoceny podle BRT Standardu. Metrobusy v Praze jsou obecně zhodnoceny podle dostupných průzkumů a dále je nastíněn budoucí možný vývoj. The aim of this diploma thesis is the introduction to a relatively new system of bus rapid transit - BRT, in Europe often called BHLS or metrobus, and the assessment of individual examples in terms of quality and effectiveness. The theoretical part specifies the basic features of BRT and then, the evaluation document - The BRT Standard - is described. The practical part focuses on three cities in which the system of BRT, or metrobus respectively, is introduced - Buenos Aires, Rio de Janeiro and Prague. Metrobus in Buenos Aires and BRT in Rio de Janeiro are evaluated by The BRT Standard. Metrobuses in Prague are generally evaluated according to the surveys available and a possible future development is outlined.
Collections
- Diplomové práce - 11136 [250]