Zobrazit minimální záznam

Design and Analysis of a Sandwich Composite Impact Attenuator for a Formula Student Car



dc.contributor.advisorVašíček Michal
dc.contributor.authorZáruba Petr
dc.date.accessioned2017-06-07T14:12:09Z
dc.date.available2017-06-07T14:12:09Z
dc.date.issued2017-01-06
dc.identifierKOS-587865107905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/69048
dc.description.abstractTato práce popisuje ucelenou problematiku návrhu deformačních prvků používaných ve vozech Formula Student. Hlavním cílem autora je navrhnout kompozitní deformační prvek, který vyhoví kritériím soutěže Formula Student a zvýší technickou úroveň konstrukce vozu. Teoretická část se zabývá rešerší používaných konstrukcí v soutěži a je diskutováno o problematice kompozitních struktur jakožto absorpčního materiálu pro nárazové děje. Práce se zaměřuje především na vláknové kompozity z uhlíkových tkanin. Dále jsou popsány poruchy kompozitní struktury, představeny jsou možnosti návrhu pomocí analytických výpočtů a virtuálních modelů metody konečných prvků (MKP). Závěrem teoretické části je uvedení druhů fyzických zkoušek experimentů. Experimentální část práce pojednává o návrhu a realizaci fyzických zkoušek deformačních prvků pro dvě generace vozů týmu eForce FEE Prague Formula. Každý z nich je založen na jiné bázi kompozitní konstrukce a v práci jsou diskutovány výhody a nevýhody použitých řešení. Při návrhu konstrukce je využito reverzního inženýrství k identifikaci vlastností a nalezení průniku reálné zkoušky s virtuálním modelem MKP vytvořeným v programu PAM-CRASH.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis describes the whole issue of the design impact attenuators used in Formula Student cars. The main aim of the author is to propose a composite impact attenuator, which meets the criteria of Formula Student Competition, and will increase the technical level of car. The theoretical part describes solutions of attenuators commonly used in competitions and will discuss about carbon fiber material as a absorbent material for crashworthiness. The following part describes the possibility of failure modes in the structures and shows analytical solutions, compare to Finite Element Method (FEM). Next chapter describes method of physical testing. Experimental part designs four evolutions of carbon fiber impact attenuator for cars of team eForce FEE Prague Formula. Each attenuator is based on a different composite structure. During designing attenuators was use reverse engineering to identify material properties and correlate them with FEM using PAM-CRASH software.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdeformační prvek, kompozitní technologie, uhlíkové vlákno, sendvičová konstrukce, Formula Studentcze
dc.subjectImpact attenutor,composites, carbon fibre,sandwich construction ,Formula Studenteng
dc.titleNávrh a analýza kompozitového deformačního prvku sendvičové konstrukce pro vůz Formula Studentcze
dc.titleDesign and Analysis of a Sandwich Composite Impact Attenuator for a Formula Student Careng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-02-09
dc.contributor.refereeZavadil Filip
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu










Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam