Zobrazit minimální záznam

Flight Control Laws and their Validation

dc.contributor.advisorHromčík Martin
dc.contributor.authorMathia Peter
dc.date.accessioned2017-06-07T13:22:45Z
dc.date.available2017-06-07T13:22:45Z
dc.date.issued2017-05-26
dc.identifierKOS-695600149905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/68628
dc.description.abstractTáto práca sa zaoberá identifikáciou dynamického modelu lietadla s pevným krídlom a návrhom riadiaceho systému s použitím letového simulátoru FlightGear. Najprv je odvodený pozdĺžny a stranový lineárny stavový model lietadla, čo slúži ako základ a požadovaná štruktúra pre identifikáciu. Numerické hodnoty modelov sa následne určia pomocou komplexných techník založených na frekvenčných odozvách v programe CIFER a v časovej oblasti v Identifikačnom Toolboxe MATLABu. Číselné hodnoty sa takisto vypočítajú z dostupných konfiguračných a zdrojových súborov simulátoru FlightGear, čo slúži na overenie správnosti výsledkov. Následne sa navrhne riadiaci systém s využitím moderných techník pre systémy s viacerými vstupmi a výstupmi, ako je LQR regulátor, a návrh sa overí pomocou testovacieho letu v simulátore.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with fixed-wing aircraft dynamics model identification and flight-control system design using high fidelity aircraft simulator FlightGear. First, the longitudinal and lateral linear state-space models are derived, which provide desired structure. The numeric values of these models are then identified using complex identification techniques based on frequency responses in CIFER program, and compared with results obtained by MATLAB/ Identification Toolbox. The numeric vales are also computed from available FlightGear configuration and source files for verification of identification results. Second, flight-control system is designed using modern, multi-input/multi-output (MIMO) techniques such as Linear Quadratic Regulator, and verified in the simulator test flight.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html.eng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html.cze
dc.subjectlietadlo, dynamický model, identifikácia, riadiaci systém, LQR, simuláciacze
dc.subjectaircraft, dynamics model, identification, control system, LQR, simulationeng
dc.titleAlgoritmy řízení letu a jejich ověřenícze
dc.titleFlight Control Laws and their Validationeng
dc.typeMAGISTERSKÁ PRÁCEcze
dc.typeMASTER'S THESISeng
dc.date.accepted2017-06-19
dc.contributor.refereeHospodář Pavel
theses.degree.disciplineLetecké a kosmické systémycze
theses.degree.grantorkatedra měřenícze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam