Zobrazit minimální záznam

Two-level volume rendering



dc.contributor.advisorČmolík Ladislav
dc.contributor.authorGroll Jakub
dc.date.accessioned2017-06-07T09:45:04Z
dc.date.available2017-06-07T09:45:04Z
dc.date.issued2017-05-24
dc.identifierKOS-695599630405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/68491
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá metodou vykreslování volumetrických dat, která umožňuje kombinovat různé vizualizační techniky při akumulaci barvy a průhlednosti podél paprsku. Cílem práce je seznámit čtenáře s mechanismem vykreslování volumetrických dat na grafickém procesoru a ukázat, jak lze dvojúrovňové vykreslování aplikovat na segmentovaná data. Na základě analýzy a návrhu řešení je provedena implementace, která umožňuje komponovat dvě nově realizované metody ilustrativního vykreslování se stávajícími metodami přímého vykreslování. Výsledná vizualizační aplikace byla otestována na šesti volumetrických modelech s mřížkami různých rozlišení, kde demonstruji, jakých efektů lze dosáhnout pomocí různých technik a jejich různých kombinací. Tím je umožněn vhled do chování dvojúrovňového vykreslování volumetrických dat za různých podmínek.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with a method of rendering volumetric data, which allows us to combine various visualization techniques while accumulating color and transparency along the ray. The aim of this work is to introduce the reader to the volume rendering on GPU and to show how two-level volume rendering can be used on segmented data. Based on the analysis and suggested design of the solution, an implementation is made. This allows us to compose two newely implemented methods of illustrative rendering with existing methods of direct volume rendering. The resulting vizualization application was tested on six volumetric models with grids of different resolutions, demonstrating what effects can be achieved using different techniques and their various combinations. This provides an insight into the behavior of two-level volume rendering under varied conditions.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvolumetrická data, sledování paprsku, transfer funkce, dvojúrovňové vykreslování, nefotorealistické metody, segmentovaná datacze
dc.subjectvolumetric data, ray tracing, transfer function, two-level volume rendering, non-realistic methods, segmented dataeng
dc.titleDvojúrovňové vykreslování volumetrických datcze
dc.titleTwo-level volume renderingeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-06-15
dc.contributor.refereeSlavík Pavel
theses.degree.disciplinePočítačová grafika a interakcecze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu









Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam