Jízda motocyklu v oblouku z pohledu soudního znalectví
Motorcycle Handling Through a Curve - Application in Forensic Science
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hradecká Lucie
Vedoucí práce
Lenková Alžběta
Oponent práce
Dvořák Jakub
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav soudního znalectví v dopravěObhájeno
2017-01-18Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem diplomové práce "Jízda motocyklu v oblouku z pohledu soudního znalectví" je postup a metodika měření úhlů klopení motocyklu v obloucích. Tyto hodnoty jsou důležité pro analýzu nehod v soudním znalectví. Část práce je věnována statistikám nehodovosti a jízdní dynamice motocyklu se zaměřením na pohyb motocyklu při průjezdu obloukem. V další kapitole jsou sepsány faktory, které ovlivňují motocykl během jízdy. Nejedná se totiž pouze o konstrukci motocyklu, ale také o vlivy prostředí a vliv jezdce. Součástí práce je aplikace snímacího zařízení pro jízdní dynamiku a ověření metodiky stanovené v bakalářské práci. Naměřené hodnoty jsou zpracovány do tabulek a grafických výstupů pro vzájemné porovnání jezdců. The subject of the master thesis "Motorcycle Hangling Through a Curve - Application in Forensic Science" is the process and methodology of measurement of motorcycle roll angle in the road curves. These values of roll angles are important for accident analysis. Part of the thesis is devoted to the statistics of accidents and motorcycle handling focused on movement of motorcycle in the road curves. The next part defines the factors, which influence the motorcycle handling. It's not only constructions of motorcycle, but the environmental influences and the influence of the rider too. Another part of the thesis is application of sensors for motorcycle handling and verification of metodology determined in the bachelor thesis. The measured values are processed in tables and graphic outputs for comparsion between riders.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Jízdní vlastnosti motocyklu pro znaleckou činnost
Autor: Hradecká Lucie; Vedoucí práce: Lenková Alžběta
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-29) -
Únava jezdce na motocyklu jako prvek bezpečnosti
Autor: Chotěbor Petr; Vedoucí práce: Kadlecová Jana; Oponent práce: Janák Radim
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Řazení motocyklů
Autor: Kohel Martin; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)