Optimalizace stroje s permanentními magnety v rotoru tangenciální polarizace pomocí umělé inteligence
Optimization of PM spoke type machine based on artificial intelligece
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jindra Tomáš
Vedoucí práce
Kurfürst Jiří
Oponent práce
Chomát Miroslav
Studijní obor
Elektrické stroje, přístroje a pohonyStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektrických pohonů a trakceObhájeno
2017-01-31Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce je věnovaná návrhu a optimalizaci motoru Spoke s permanentními magnety v rotoru na základě požadovaných hodnot momentu, velikosti napájecího napětí a rychlosti otáčení. Základní rozměry motoru jsou nejprve vypočítány pomocí analytických vztahů a následně použity do vytvořené geometrie. Pomocí programu FEMAG, který pracuje na principu metody konečných prvků, je vypočten model s parametry z analytického výpočtu. Následně je vybrán optimalizační algoritmus, který je nastaven na nalezení nejlepšího možného řešení podle nastavených kritérií. V poslední části je porovnání změřených hodnot na vyrobeném prototypu s hodnotami vypočtenými pomocí analytického návrhu a optimalizovaného modelu. In my thesis, I write about an analytical proposal and an optimization of an engine - type Spoke, where permanent magnets are used in rotor. The optimization is influenced by several parameters such as torque, power voltage and speed. At first, the fundamental dimensions are counted by using analytical relations and then applied to the geometry of engine. I used programme FEMAG to find a model that suits parameters found in the analytical calculation. This programme is using finite element method. Then I found the best solution by using optimization algorithm. In the last part, I compared values measured on the model and values counted by using the analytical proposal and optimized model.
Kolekce
- Diplomové práce - 13114 [144]