Návrh kompozitní kliky bicyklu
Design of composite bicycle crank
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kubů Stanislav
Vedoucí práce
Růžička Milan
Oponent práce
Uher Ondřej
Studijní obor
Aplikovaná mechanikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyObhájeno
2016-09-07Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce ve své první části obsahuje rešerši, která rozebírá současnou situaci na poli kompozitových klik a je v ní popsána obecná problematika kompozitů. Následuje napěťová analýza různých průřezů klik a popis experimentálního měření pro zjištění provozního zatížení. Dále je rozebráno odvození analytického matematického modelu třívrstvého kompozitu, jenž je poté použit pro optimalizaci tvaru a skladby. Pro srovnání byla provedena také optimalizace pomocí metody konečných prvků. Z vypočtených výsledků vychází návrh kompozitové kliky, jenž je uveden v závěru práce. This diploma thesis contains in its first part a background research, which analyses present situation in the field of composite bicycle cranks and there is described general issue of composites. It is followed by stress analysis of cranks with different cross sections and by description of experimental measurement of loading the crank. Furthermore, there is analyzed a derivation of a mathematical model for a composite, which is made by three plies, and it is used for an optimization of shape and structure. For comparision there was made also an optimization by using finite element method. Design of composite crank is based on optimization results and it is written in the end of this work.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 12105 [219]