Zobrazit minimální záznam

Correlation analysis in ensembles of empirical vehicular data



dc.contributor.advisorKrbálek Milan
dc.contributor.authorSzabová Zuzana
dc.date.accessioned2016-10-17T08:29:26Z
dc.date.available2016-10-17T08:29:26Z
dc.date.issued2016-08-07
dc.identifierKOS-587864640205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/65993
dc.description.abstractDvousmyčkové detektory umístěné na Pražském okruhu nám poskytly dostatek dat pro studii korelací. Abychom se vyhnuli nehomogenitě, dopravní data jsme rozdělili do dvou kategorií: volného proudění a kondenzované fáze. Tento přístup se jeví výhodným zejména při analýze rozdělení čistých časových rozestupů, jelikož byly pozorovány značně odlišné výsledky pro celý datový soubor a pro data získané po separaci fází. Pozornost jsme ovšem zaměřili zejména na studii korelačních koeficientů. Konkrétní studované varianty zahrnují rychlostní korelační koeficient, korelační koeficienty mezi rychlostí a čistým časovým rozestupem, resp. čistými časovými rozestupy po sobě následujících vozidel. Analogická studie byla provedena také pro nesousední vozidla a dvojice různých typů vozidel. Ve všech korelačních studiích bylo zřetelně rozlišováno mezi dvěma přístupy: klasickým a brownovským, což mimo jiné umožnilo jejich srovnání.cze
dc.description.abstractDoubleloop detectors positioned under the expressway R1 (Prague Ring) provided us sufficient amount of data to carry out correlation analysis. To avoid an inhomogeneity of traffic flow the data set was separated into two main categories: free flow and congested traffic. This approach turned out to be well-founded in multiclearance distribution analysis, where considerably different results were obtained for whole data set and for data extracted from separated phases. But we aimed our interest essentialy at studies of correlations coeficients. Specific variants include velocity correlation coeficient, correlation coeficient between velocity and clearance and correlation coeficient between clearances of two successive vehicles. Parallel study was carried out for non-neigbour vehicles and pairs of different types of vehicles. In all correlation studies were carreafully distinguished two approaches: classical (Pearson?s) and brownian, which among other things allowed us to compare both.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectkorelační koeficienty, makroskopické dopravní veličiny, mikroskopické dopravní veličiny, pravděpodobnostní rozdělení, separace dopravních fází, třífázová teorie dopravycze
dc.subjectcorrelation coefficients, macroscopic traffic quantities, microscopic traffic quantities, probability distribution, separation of traffic phases, three-phase traffic theoryeng
dc.titleStudie korelací v souborech empirických dopravních datcze
dc.titleCorrelation analysis in ensembles of empirical vehicular dataeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2016-08-31
dc.contributor.refereeApeltauer Jiří
theses.degree.disciplineMatematické inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra matematikycze
theses.degree.programmeAplikace přírodních vědcze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam