Predikce trajektorie pohybu uživatele ze znalosti apriorních polohových a rychlostních dat
User trajectory prediction based on apriori knowledge of position and velocity
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Neretljak Vanja
Supervisor
Puričer Pavel
Opponent
Helisová Kateřina
Field of study
Komunikační technikaStudy program
Komunikace, multimédia a elektronikaInstitutions assigning rank
katedra elektromagnetického poleRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tento projekt se zabývá předpovídáním trajektorií letadel. Popisuje různé metody a ilustruje je na reálných datech. Trajektorie lze předpovědět z informací o letu, přičemž za použití údajů jako rychlost, zrychlení, dosavadní body průletu apod. lze budoucí trajektorii předpovědět s poměrně vysokou přesností ve smyslu procentuání chyby. Tento projekt je koncipován jako prvotní návrh implementace programu vytvořeného v softwaru Matlab pro předpovědi v procesech využívajících TCAS systémy. Výsledkem projektu jsou různé modely pro rychlou předpověď trajektorie letadla, které jsou využity k odesílání informace do kokpitu ve velmi krátkém časovém úseku, což má za následek aktivaci systému TCAS, který by zabránil nebezpečnému vzájemnému přiblížení se dvou letadel ve vzduchu. The prediction of an airplane trajectory, using different methods and different real-time available data, is described in this thesis. According to the information about the airplane flight, it is possible to predict its route. Using data such as speed or velocity, future points of its trajectory can be predicted in short time period with high accuracy. Moreover, using data such as values of points of its position that have already been sent to us, done prediction of the next points can be done, also with small error percent, too. This project is conceived to be the starting idea of implementing Matlab prediction in process of work of TCAS systems. The result of the project is a set of different models of prediction of an airplane route designed to send information in a very short time period to airplane, and in that way prevent turning on TCAS system which can prevent nearmiss of two airplanes on the sky.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 13117 [131]