Volnočasové aktivity současné šestnáctileté mládeže
Leisure activities currently sixteen and youth
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Dudek Jaroslav
Supervisor
Semrád Jiří
Opponent
Škrabal Milan
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíDefended
2016-02-18Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce je zaměřená na současnou šestnáctiletou mládež, její využívání volného času a volnočasové aktivity.
Tématika volného času a volnočasových aktivit se stala atraktivní ve 20. století a přetrvává do současné doby. Podoby prožívání volného času jsou různé a korespondují s životním stylem a pracovním nasazením. Volnočasové aktivity tak mohou vhodným způsobem přispět k duševnímu rozvoji, uspokojení a zdraví.
Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. První část se věnuje teoretickým poznatkům, druhá praktickému výzkumu mezi studenty dvou typů středních škol. Empirické šetření kvantitativního designu bylo realizované explorativní metodou, technikou dotazníku a doplněno metodou pozorování. This bachelor project deals with how present-day 16-year-old young people use their free time, and the free-time activities that they are involved in.
The topic of free time and free-time activities became attractive in the 20th century, and continues to be of interest. Ways of using free time correspond with lifestyle and with work commitments. Free-time activities can also contribute in a suitable way to spiritual development, satisfaction and health.
This bachelor project is of a theoretical - empirical character. The first part deals with theoretical considerations, and the second part consists of a practical study comparing students from two types of middle schools. An empirical investigation of quantitative design was carried out using an explorative methodology and a questionnaire, supplemented by an observation method.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1271]