Škola a životní prostředí
School and environment
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Polanský Lukáš
Supervisor
Vobořilová Jarmila
Opponent
Pavlíková Alena
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíDefended
2015-06-12Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Předložená práce je zaměřena na téma "Škola a životní prostředí". Hlavní cíl této práce spočívá v provedení empirického šetření na několika středních školách a následný rozbor výsledků, jejich zhodnocení, analýza a navržené postupy. Práce je rozdělená na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá pojmem životní prostředí, tříděný odpad, jejich recyklace a následné dopady na životní prostředí. Praktická část je zaměřena na představení středních škol, které se empirického šetření zúčastnili, a zjištění chování a postojů studentů k životnímu prostředí na daných středních školách. The bachelor thesis is focused on the theme "School and environment." The main objective of this work is to implementation empirical investigations at several secondary schools and a subsequent analysis of the results, their evaluation, analysis and proposed processes. The work is divided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part includes basic knowledge of the concept of environment, waste separation, recycling and subsequent impacts on the environment.
The practical part is focused on the introduction of the secondary schools, which are attended by empirical investigation, and the findings of the behaviour and attitudes of students towards the environment in the relevant secondary schools.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1271]