Simulátor nárazu - výpočtové hodnoty
Crash simulator - calculated values
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Buľko Matej
Vedoucí práce
First Jiří
Oponent práce
Šotola Martin
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2015-09-10Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Predmetom bakalárskej práce "Simulátor nárazu - výpočtové hodnoty" je posúdenie laboratórnych simulácií kolíznych dejov. V prvej časti sú popísané prvky vnútornej a vonkajšej pasívnej bezpečnosti. Druhá časť práce je venovaná biomechanickým limitom a kritériám. Nasledujúca časť zahŕňa legislatívne predpisy pre skúšanie prvkov pasívnej bezpečnosti. V závere tejto kapitoly sú popísané aj nárazové skúšky Euro NCAP. Záverečná časť práce posudzuje simulátor nárazu z hľadiska bezpečnosti. The aim of the thesis "Crashing simulator - analysis values" is to review laboratory simulations of collision actions. First part of the thesis describes internal and external passive safety elements, second is dedicated to biomechanical limitations and its criteria. Following section covers legislative regulations for passive safety element try-outs. Closure of this chapter outlines crashing tests Euro NCAP. Concluding part of this thesis assesses crashing simulator from safety point of view.