Zobrazit minimální záznam

Design of gear box for electric ultralight aircraft



dc.contributor.advisorBarák Karel
dc.contributor.authorGlončák Pavel
dc.date.accessioned2016-05-13T08:30:00Z
dc.date.available2016-05-13T08:30:00Z
dc.date.issued2016-01-15
dc.identifierKOS-695600337805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/63739
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá návrhem reduktoru pro elektrický pohon ultralehkého letounu. Úvodem byla provedena rešerše používaných řešení reduktorů. Poté byl zvolen vhodný řemenový převod, vypočteny šířky předpokládaného řemene. Byla provedena cenová analýza a byl vybrán vítězný typ řemene. Dále byly zvažovány dva způsoby napínání řemene. Byly provedeny kinematické výpočty, volba počtu zubů řemenic a ozubeného řemene a základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet navrženého vrtulového hřídele, spojení náboje s hřídelem a ložisek. Byla zpracována výkresová dokumentace. Navržený reduktor má převod ozubeným řemenem a napínání pomocí přesouvání motoru.cze
dc.description.abstractBachelor's thesis deals with the gearbox for electric powered ultralight aircraft. At the outset was conducted research solutions used reducers. Thereafter was elected a suitable belt drive, calculated the expected width of the belt. Price analysis was performed and was chosen the winning type of belt. Further two ways of tightening the belt were considered. The kinematic calculations were performed and also were chosen the number of teeth and the toothed belt pulleys and basic design calculations were made. Check calculations were performed and was designed propeller shaft hub connection with the shaft and bearings. It was prepared drawings. The proposed transfer gearbox has a toothed belt and tension by moving the engine.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectreduktor, řemenový převod, kuličková ložiska, pevnostní výpočet, vrtulový hřídel, elektromotor.cze
dc.subjectreducer, belt drive, ball bearings, strength calculation, propeller shaft, electric motor.eng
dc.titleNávrh reduktoru pro elektrický pohon ultralehkého letounucze
dc.titleDesign of gear box for electric ultralight aircrafteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2016-02-18
dc.contributor.refereeKučera Jaromír
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu



















Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam