Návrh reduktoru pro elektrický pohon ultralehkého letounu
Design of gear box for electric ultralight aircraft
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Glončák Pavel
Vedoucí práce
Barák Karel
Oponent práce
Kučera Jaromír
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2016-02-18Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá návrhem reduktoru pro elektrický pohon ultralehkého letounu. Úvodem byla provedena rešerše používaných řešení reduktorů. Poté byl zvolen vhodný řemenový převod, vypočteny šířky předpokládaného řemene. Byla provedena cenová analýza a byl vybrán vítězný typ řemene. Dále byly zvažovány dva způsoby napínání řemene. Byly provedeny kinematické výpočty, volba počtu zubů řemenic a ozubeného řemene a základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet navrženého vrtulového hřídele, spojení náboje s hřídelem a ložisek. Byla zpracována výkresová dokumentace. Navržený reduktor má převod ozubeným řemenem a napínání pomocí přesouvání motoru. Bachelor's thesis deals with the gearbox for electric powered ultralight aircraft. At the outset was conducted research solutions used reducers. Thereafter was elected a suitable belt drive, calculated the expected width of the belt. Price analysis was performed and was chosen the winning type of belt. Further two ways of tightening the belt were considered. The kinematic calculations were performed and also were chosen the number of teeth and the toothed belt pulleys and basic design calculations were made. Check calculations were performed and was designed propeller shaft hub connection with the shaft and bearings. It was prepared drawings. The proposed transfer gearbox has a toothed belt and tension by moving the engine.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [140]