Zobrazit minimální záznam

Determining the Energy Performance of City Bus Route



dc.contributor.advisorMorkus Josef
dc.contributor.authorKendík Lukáš
dc.date.accessioned2016-05-13T08:23:05Z
dc.date.available2016-05-13T08:23:05Z
dc.date.issued2015-06-25
dc.identifierKOS-571673062105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/63470
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je seznámení s měřením a určováním energetické náročnosti městského autobusu. Nejprve je vedena krátká studie dopadu provozu autobusů na životní prostředí. Následuje vysvětlení získávání dat a podmínky během získávání dat, dále je uvedený teoretický podklad pro určení jízdních odporů. V dalších kapitolách jsou vypočítány jejich přesné hodnoty, které slouží jako základ pro výpočet energetické náročnosti autobusu. V závěru práce jsou přiloženy grafy zobrazující vypočítané skutečnosti.cze
dc.description.abstractThe main task of this thesis is to practice ways of measuring and determining the energy needs of an urban bus. Firstly, there is short study of an environmental impact of buses on the environment. Explanation of the data acquisition and conditions during measuring follows, along with mathematical theory behind the calculations of drive resistances. Their exact values are then determined and they serve as a basis for energy balance calculations. Behind conclusion are attached diagrams showing determined values.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectZnečištění vzduchu ve městech, emise, hromadná doprava, hybridní autobusy, hybridní pohon, SOR 12 NB City, výškový profil trasy, rychlostní profil trasy, jízdní odpory, valivý odpor, odpor stoupání, aerodynmaický odpor, odpor zrychlení, energetická bilance, spotřeba energiecze
dc.subjectUrban air pollution, emissions, public transport, hybrid buses, hybrid driveline, SOR NB 12 City, route height profile, route speed profile, drive resistances, rolling resistance, gradient resistance, aerodynamic drag, inertia resistance, energy balance, energy consumptioneng
dc.titleUrčení energetické náročnosti trasy městského autobusucze
dc.titleDetermining the Energy Performance of City Bus Routeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2015-08-27
dc.contributor.refereeAchtenová Gabriela
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam