• Podpora řidičů se zdravotními komplikacemi při řízení automobilu 

      Autor: Novotný Jan; Vedoucí práce: Machan Jaroslav; Oponent práce: Votruba Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)
      Předmětem diplomové práce "Podpora řidičů se zdravotními komplikacemi při řízení automobilu" je hledání vhodných způsobů sledování a hlídání řidiče s případnou korekční reakcí automobilu. Čtenář je seznámen s procesem ...
    • Porovnání dynamických vlastností vozidel různých koncepcí 

      Autor: Zubák Jaromír; Vedoucí práce: First Jiří; Oponent práce: Šotola Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-11-30)
      Diplomová práce se zabývá rešerší existujících koncepcí, speciálně pak pohonů všech kol osobních vozidel. Zaměřuje na konstrukci, princip činnosti a vhodnost použití jednotlivých koncepcí. Počátek práce je věnován vývoji, ...
    • Porovnání pohonů městských elektrobusů 

      Autor: Nikola Strnadová; Vedoucí práce: Mík Josef; Oponent práce: Majera Juraj
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-06)
      Předmětem diplomové práce je zhodnocení stavu elektromobility v rámci městské autobusové dopravy a navržení testování vhodnosti vozidel pro konkrétní lokalitu. Stav elektromobility v MHD je v této práci demonstrován na ...
    • Posouzení pozornosti řidiče s použitím nelineární analýzy dat 

      Autor: Zýková Lucie; Vedoucí práce: Vysoký Petr; Oponent práce: Fábera Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-29)
      Cílem této práce je zjistit, zda snížená viditelnost a únava řidičů vyvolávají chaotické chování. Oba experimenty - únava i pozornost - jsou založeny na datech získaných pomocí vozidlového simulátoru. Pro zjištění chaotického ...
    • Reakční čas řidičů 

      Autor: Borecký Petr; Vedoucí práce: Bouchner Petr; Oponent práce: Smíšek Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)
      V této práci je řešena reakční doba řidiče a její délka vzhledem k bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. V úvodní části je rozebrána reakční doba včetně aspektů, které jí ovlivňují. Dále následuje měření reakčních ...
    • Řízené systémy výhledu z vozidla a signalizace 

      Autor: Vašica Tomáš; Vedoucí práce: First Jiří; Oponent práce: Plomer Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-11-27)
      Diplomová práce se zabývá definicí výhledu z vozidla a rešerší existujících zařízení a systémů pro osvětlení a světelnou signalizaci osobních vozidel. Popsány jsou pojmy jako bezpečnost, vidění nebo světlo. Práce obsahuje ...
    • Senzorické systémy autonomních vozidel; 

      Autor: Piksa Ondřej; Vedoucí práce: Šotola Martin; Oponent práce: Dvořák Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)
      Diplomová práce obsahuje dva hlavní oddíly, první se zabývá vhledem do problematiky autonomních vozidel a jejich senzorických systémů. Mezi které řadíme sonary, radary, lidary a kamery. Následně je pozornost věnována ...
    • Simulace systému carsharingu elektromobilů ve velkých městech 

      Autor: Rozhdestvenskiy Dmitry; Vedoucí práce: Bouchner Petr; Oponent práce: Fábera Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-11)
    • Simulace zkoušky stability vozidla 

      Autor: Budka Josef; Vedoucí práce: First Jiří; Oponent práce: Krejčí Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-31)
      Tato práce se zabývá stabilitou vozidla a simulací zkoušky stability vozidla. Nejprve popisuje obecně stabilitu a pohybové rovnice. Dále seznamuje s provedenou zkouškou stability vozidla s pohyblivým těžištěm na Fakultě ...
    • Simulátorový experiment zaměřený na detekci mikrospánků za volantem 

      Autor: Řeháková Anna; Vedoucí práce: Bouchner Petr; Oponent práce: Novák Mirko
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-01)
    • Studie multihybridního městského vozidla 

      Autor: Šolc Martin; Vedoucí práce: First Jiří; Oponent práce: Šotola Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-09-13)
      Autor: Šolc Martin Název práce: Studie multihybridního městského vozidla Škola: ČVUT v Praze, Fakulta dopravní Akademický rok: 2014/2015 Tato Diplomová práce seznamuje s nejčastějšími problémy individuální dopravy ve ...
    • Systémy kontroly stability vozidla 

      Autor: Pilecký Jan; Vedoucí práce: First Jiří; Oponent práce: Nouzovský Luboš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-01)
      Hlavním cílem této diplomové práce je návrh informačního systému stability vozidla. V průběhu nakládání a jízdy automobilu je nepřetržitě sledováno jeho zatížení, náklon a poloha těžiště. V případě výskytu situace, která ...
    • Užitečné vizuální pole řidiče 

      Autor: Nádeník David; Vedoucí práce: Bouchner Petr; Oponent práce: Novák Mirko
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-05-31)
      Tato diplomová práce se zabývá užitečným vizuálním polem řidiče. V teoretické části se zaměřuje na vizuální pole řidiče, na vliv vizuálních faktorů na bezpečnost jízdy a na problematiku reklamních zařízení podél pozemních ...
    • Únava jezdce na motocyklu jako prvek bezpečnosti 

      Autor: Chotěbor Petr; Vedoucí práce: Kadlecová Jana; Oponent práce: Janák Radim
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14)
    • Úpravy přeplňovaných motorů a analýza jejich parametrů 

      Autor: Stránský Václav; Vedoucí práce: First Jiří; Oponent práce: Kotek Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-12)
    • Vliv ambientního osvětlení v kombinaci s EVA varováním na reakční dobu řidiče 

      Autor: Petr Ondomiši; Vedoucí práce: Olstam Johan; Oponent práce: Danev Stefan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-11)
      Vozidla integrovaného záchranného systému čelí zvýšenému dopravnímu riziku z důvodu výjimek z dopravních předpisů, které se na ně vztahují, když zasahují na místě nehody. Mezi tyto výjimky patří možnost překročení maximální ...
    • Vliv stárnutí na vybraná asfaltová pojiva 

      Autor: Blaščík Marek; Vedoucí práce: Dunovský Jiří; Oponent práce: Skronka Gabriel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)
      Tato diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení dat naměřených na asfaltu s penetrací 50/70 mm. Byly zvoleny dvě typy modifikací, dohromady tedy tři typy zkušebních vzorků (nemodifikovaný asfalt, RET modifikace s PPA a ...
    • Využití telematiky k optimalizaci zemědělských strojů 

      Autor: Jaroslav Pinkas; Vedoucí práce: Mík Josef; Oponent práce: Dovol Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-10)
      Moderní, nejen zemědělské, stroje jsou vybaveny telematickými jednotkami pro sledování a záznam provozních informací. Tyto informace nemusí sloužit pouze pro záznam historie pohybu stroje, ale jsou také užitečné pro sledování ...
    • Využití ztrátové energie pérovaní vozidla 

      Autor: Vinař Petr; Vedoucí práce: Plomer Jan; Oponent práce: Šolc Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)
      Práce se zabývá konstrukcí dodatečného mechanismu umístěného v podvozku vozidla pro generování elektrického proudu při vertikálním pohybu vozidla při jízdě po vozovce. Práce je rozdělena na pět části. První část se věnuje ...
    • Vývoj spalovacího motoru a jeho účinnost 

      Autor: Prouza Petr; Vedoucí práce: First Jiří; Oponent práce: Řípa Robin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-11-30)
      Diplomová práce řeší veškerá konstrukční řešení a vhodná nastavení pro dosažení co nejvyšší možné účinnosti pístového spalovacího motoru (zážehového a vznětového). Mnoho prostoru je věnováno spalovacímu prostoru, neboť ...