• Algoritmy pro zpětnovazební alokaci výkonu pro nabíjení několika elektrických vozidel 

      Autor: Jakub Valerián; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Haniš Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-12)
      Tato práce pojednává o prevenci výpadku jističe v domě díky řízení distribuce elektrické energie skupině nabíjejících se elektrických vozidel. Počítá se přitom i se zpožděním jak v části řízení, tak i při získávání měření. ...
    • Algoritmy vedení po trati pro vozidla s více stupni volnosti 

      Autor: Jakub Macar; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Rutrle Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-12)
      Rozvoj autonomních vozidel ve veřejné dopravě upoutal pozornost široké veřejnosti a začal být považován za možné řešení v otázce dopravy. V důsledku toho vzrostl význam algoritmů vedení po trati a zároveň se zvýšily požadavky ...
    • Modelování a návrh řízení systému ABS 

      Autor: Tomáš Veselý; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Kuře Matěj
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
      Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ...
    • Návrh elektronického stabilizačního systému vozu 

      Autor: Lukáš Halaška; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Kuře Matěj
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-04)
      S ohledem na význačný pokrok technologií autonomního řízení mají moderní vozidla ve své výbavě širokou škálu elektronických řídících systémů, které významně zlepšují bezpečnost dopravy. Jedním z nich je elektronický ...
    • Optimalizace odezvy adaptivního tempomatu z hlediska komfortu posádky 

      Autor: Vít Fanta; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Salášek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-08)
      Cílem této práce je navrhnout část adaptivního tempomatu tak, aby zachoval jízdní komfort, pokud se před daný vůz nečekaně zařadí jiné vozidlo. Funkce tohoto systému je poté ověřena několika experimenty, při kterých byla ...
    • Plánování trajektorie pro autonomní vozidla 

      Autor: Antonín Hruška; Vedoucí práce: Novotný Matěj; Oponent práce: Haniš Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-04)
      Bakalářská práce se zabývá plánováním trajektorie pro autonomní vozidla. Jejím cílem je seznámit laického čtenáře s širší problematikou plánování trajektorie pro neholonomní robotická vozidla, která se pohybují v ...
    • Pokročilé koncepty řízení jízdních platform s redundantním ovládáním 

      Autor: Jan Belák; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Bušek Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
      Tato práce představuje několik strategií řízení príčné dynamiky vozidel s možností natáčení všech čtyř kol. Na začátku práce je odvozen dvoustopý model auta, zaměřený na jednoduchou identifikaci parametrů vozidla. Tento ...
    • Řízení podelného skluzu kol vozidla 

      Autor: Jan Kučera; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Liškář Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-13)
      Cílem této práce je využít možností, které skýtají elektrická vozidla se čtyřmi nezávisle poháněnými koly, pro zlepšení jízdní charakteristiky malé formule. K tomu jsou použity postupy známé pod souhrnným názvem model based ...
    • Řízení podelného skluzu kol vozidla pro systém rozdělení trakčního momentu 

      Autor: Petr Turnovec; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Liškář Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-13)
      Tato práce se zabývá vývojem řídících systémů pro rozdělování hnacího momentu na kola zadní nápravy vozidla. Nejprve je představen matematický model vozidla a jeho kol. Pak je rozebírána stabilita vozidla, jeho nedotáčivost ...
    • Senzorické vybavení pro posturometrickou platformu 

      Autor: Adam Šťastný; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Liškář Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)
      Práce se zabývá návrhem senzorické platformy pro měření posturometrických dat pacienta. Práce se zaměřuje na výběr vhodného senzorického vybavení platformy, komunikačního protokolu pro posílání změřených dat a na návrh ...
    • Software pro posturometrickou platformu 

      Autor: Josef Vágner; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Liškář Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)
      Tato práce se zabývá návrhem softwaru pro řidící jednotku posturometrické platformy určené pro běhací pás, která slouží k posturografické analýze pacienta a jeho chůze. Práce navrhuje vhodné algoritmy a procedury pro ...
    • Stavba demonstrátoru řídicího systému brzd 

      Autor: Milan Mitterko; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Bušek Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-31)
      Cílem této práce je vytvoření funkčního demonstrátoru brzdění po drátě, s verifikovaným řídícím algoritmem. Nejdříve je prezentována architektura platformy, její použité části a konečné sestrojení. Následně, je popsána ...
    • Trakční algoritmy vozu pro nízké rychlosti 

      Autor: Jan Kohout; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Lászlo Marek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-12)
      V této práci se zabývám vývojem systému řízení trakce vozidla. Cílem bylo vyvinout systém řízení trakce, který funguje při rychlostech blízkých nule. Nejprve jsem popsal dostupné matematické modely pro pneumatiky a vozidlo, ...
    • Vyhodnocení energetické účinnosti vozidel s více stupni volnosti 

      Autor: Kateřina Hobzová; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Boháč Marek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-31)
      Cílem této práce je vyhodnotit energetickou účinnost vozidel s více stupni volnosti se zaměřením na dynamické řízení a algoritmy pro vedení po trati. Pro účely této práce byl navržen model dvoustopý model vozidla s ...
    • Vývoj algoritmů adaptivního tempomatu 

      Autor: Jan Švancar; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Bušek Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-04)
      Úcelem této práce bylo vyvinout testovací rozhraní pro Adaptivní tempomat ve virtuálním prostredí a vyvinout algoritmus Adaptivního tempomatu s požadavky na bezpecnost a komfort pasažéru k otestování. K vytvorení testovacího ...
    • Vývoj brzdného systému vozu 

      Autor: Vojtěch Ullmann; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Veselý Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-12)
      Tato bakalářská práce poskytuje přehled brzdových systémů v automobilovém průmyslu. Zvláštní pozornost je věnována elektrickým posilovačům brzd, které jsou dnes nejbliže implementaci brake-by-wire systému i po bezpečnostní ...
    • Vývoj laboratorního modelu pro výuku řídicích algoritmů 

      Autor: Matěj Kopecký; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Kuře Matěj
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-06)
      Cílem této práce je navrhnout laboratorní model pro podporu laboratoří automatického řízení a teorie systémů. Práce reviduje nejmodernější dostupné laboratorní modely a porovnává jejich možnosti s novými požadavky. Následně ...
    • Vývoj manageru elektromobilu 

      Autor: Jiří Jirák; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Dolinský Kamil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-06)
      Tato práce se zabývá návrhem vysokoúrovňového řídicího systému elektromobilu pro projekt vedený výzkumným střediskem Smart Driving Solutions na Katedře řídicí techniky na FEL, ČVUT. Zaměřuje se především na tři části - ...
    • Vývoj systému řízení vozu 

      Autor: Filip Dašek; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Belák Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-12)
      Cílem této bakalářské práce je stručně prozkoumat dynamiku automobilů a různé systémy řídící zatáčení kol jako je hřebenové či šnekové řízení včetně systémů s posilovačem řízení. Koncept steer-by-wire je představen s ...
    • Vývoj trakčního systému autonomního vozu 

      Autor: Ondřej Kuban; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Veselý Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-31)
      Tato práce se zaměřuje na vývoj, implementaci a ověření algoritmů pro autonomní formuli vyvinutou týmem eForce Prague Formula, učastnící se závodů Formula Student. Cílem je vylepšit stávající systémy vedení po trati a ...