Browsing Bakalářské práce - 13135 by Author "Haniš Tomáš"
Now showing items 1-14 of 14
-
Algoritmy pro zpětnovazební alokaci výkonu pro nabíjení několika elektrických vozidel
Author: Jakub Valerián; Supervisor: Hurák Zdeněk; Opponent: Haniš Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-12)Tato práce pojednává o prevenci výpadku jističe v domě díky řízení distribuce elektrické energie skupině nabíjejících se elektrických vozidel. Počítá se přitom i se zpožděním jak v části řízení, tak i při získávání měření. ... -
Modelování a návrh řízení systému ABS
Author: Tomáš Veselý; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ... -
Návrh elektronického stabilizačního systému vozu
Author: Lukáš Halaška; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-04)S ohledem na význačný pokrok technologií autonomního řízení mají moderní vozidla ve své výbavě širokou škálu elektronických řídících systémů, které významně zlepšují bezpečnost dopravy. Jedním z nich je elektronický ... -
Optimalizace odezvy adaptivního tempomatu z hlediska komfortu posádky
Author: Vít Fanta; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Salášek Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-08)Cílem této práce je navrhnout část adaptivního tempomatu tak, aby zachoval jízdní komfort, pokud se před daný vůz nečekaně zařadí jiné vozidlo. Funkce tohoto systému je poté ověřena několika experimenty, při kterých byla ... -
Plánování trajektorie pro autonomní vozidla
Author: Antonín Hruška; Supervisor: Novotný Matěj; Opponent: Haniš Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-04)Bakalářská práce se zabývá plánováním trajektorie pro autonomní vozidla. Jejím cílem je seznámit laického čtenáře s širší problematikou plánování trajektorie pro neholonomní robotická vozidla, která se pohybují v ... -
Pokročilé koncepty řízení jízdních platform s redundantním ovládáním
Author: Jan Belák; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Bušek Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)Tato práce představuje několik strategií řízení príčné dynamiky vozidel s možností natáčení všech čtyř kol. Na začátku práce je odvozen dvoustopý model auta, zaměřený na jednoduchou identifikaci parametrů vozidla. Tento ... -
Řízení podelného skluzu kol vozidla
Author: Jan Kučera; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Liškář Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-13)Cílem této práce je využít možností, které skýtají elektrická vozidla se čtyřmi nezávisle poháněnými koly, pro zlepšení jízdní charakteristiky malé formule. K tomu jsou použity postupy známé pod souhrnným názvem model based ... -
Řízení podelného skluzu kol vozidla pro systém rozdělení trakčního momentu
Author: Petr Turnovec; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Liškář Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-13)Tato práce se zabývá vývojem řídících systémů pro rozdělování hnacího momentu na kola zadní nápravy vozidla. Nejprve je představen matematický model vozidla a jeho kol. Pak je rozebírána stabilita vozidla, jeho nedotáčivost ... -
Vývoj algoritmů adaptivního tempomatu
Author: Jan Švancar; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Bušek Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-04)Úcelem této práce bylo vyvinout testovací rozhraní pro Adaptivní tempomat ve virtuálním prostredí a vyvinout algoritmus Adaptivního tempomatu s požadavky na bezpecnost a komfort pasažéru k otestování. K vytvorení testovacího ... -
Vývoj laboratorního modelu pro výuku řídicích algoritmů
Author: Matěj Kopecký; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-06)Cílem této práce je navrhnout laboratorní model pro podporu laboratoří automatického řízení a teorie systémů. Práce reviduje nejmodernější dostupné laboratorní modely a porovnává jejich možnosti s novými požadavky. Následně ... -
Vývoj manageru elektromobilu
Author: Jiří Jirák; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Dolinský Kamil
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-06)Tato práce se zabývá návrhem vysokoúrovňového řídicího systému elektromobilu pro projekt vedený výzkumným střediskem Smart Driving Solutions na Katedře řídicí techniky na FEL, ČVUT. Zaměřuje se především na tři části - ... -
Vývoj verifikační platformy pro autonomní vozidla
Author: Jan Svoboda; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Grossman Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)Tato práce se zabývá implementací virtuálního prostředí a algoritmu pro následování vytyčené trajektorie pro první autonomní vozidlo týmu eForce FEE Prague Formula team pro soutěž Formula student. Primárně se zaměřuje na ... -
Vývoj verifikační platformy pro přeaktuovaná vozidla
Author: Tomáš Rutrle; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Liškář Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-08)Hlavním cílem této bakalářské práce je vývoj přeaktuované platformy vhodné pro verifikaci řídících algoritmů vozidel se čtyřmi nezávisle zatáčejícími koly. Nejprve je představena mechanická konstrukce vozidla spolu s ... -
Vývoj verifikační platformy pro účely validace řídicích algoritmů dynamiky vozu
Author: Tomáš Twardzik; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Liškář Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-08)Tato bakalářská práce se věnuje tématu Driver-in-the-Loop simulací dynamiky vozu. V teoretické části je přehled různých alternativních hardwarových i softwarových simulátorů s výčtem jejich výhod a nevýhod. V praktické ...