Nedávno přidané

Zobrazují se záznamy 1-20 z 398

    • Výukový VHDL modul pro TRDB_D5M kameru 

      Autor: Martin Čižmár; Vedoucí práce: Šusta Richard; Oponent práce: Novák Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-28)
      Cieľom bakalárskej práce je implementácia knižnice v jazyku VHDL, ktorá môže byť použitá na zachytenie obrazu na úrovni hardvéru. Kamerový modul TRDB\_D5M je využitý, ako zdroj obrazu. Naviac, je navrhnutá úloha na spracovanie ...
    • Aktivní učení pro predikci spojitých proměnných 

      Autor: Matěj Niederle; Vedoucí práce: Macaš Martin; Oponent práce: Saska Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-28)
      Při značném kvantu dat ve světě je potřeba obracet se na metody, které by se zaměřovaly na jejich kvalitu. Tato bakalářská práce se věnuje metodě query by committee, která dokáže zvážit a vybrat data která nejvíce zvýší ...
    • Rozpoznávání gest člověka pro ovládání robotu 

      Autor: Michel Jabali; Vedoucí práce: Chudoba Jan; Oponent práce: Krajník Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-07)
      Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vizuálních metod rozpoznávání částí člověka v obraze. Za použití knihovny OpenCV se podaří detekovat obličej, celé tělo a ruce metodou kaskád a samotnou ruku metodou detekce obrysů. ...
    • IoT technologie pro automatizaci domácnosti 

      Autor: Tomáš Kestřánek; Vedoucí práce: Vítek Stanislav; Oponent práce: Vojtěch Lukáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      Ve své teoretické části práce vymezuje pojmy Internet věcí a chytrá domácnost. Obsahuje přehled komerčních řešení chytré domácnosti a produktů spolu s technologiemi, díky kterým lze navrhnout řešení vlastní. Praktická část ...
    • Predikování Blizzard skóre ve StarCraft II 

      Autor: David Valouch; Vedoucí práce: Svatoš Martin; Oponent práce: Drchal Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-03)
      V této práci se pokusíme využít metody induktivního logického programování k vytěžení numerických hodnot v komplexní prostředí reprezentované pomocí jazyku prvořádové logiky a následně tyto hodnoty využít k řešení regresní ...
    • Lokalizace SLAM pro stereokameru 

      Autor: Lukáš Majer; Vedoucí práce: Chudoba Jan; Oponent práce: Petrlík Matěj
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      Tato práce se zabývá aplikací současného mapování a localizace (SLAM) pro stereo kameru s cílem lokalizace mobilního robotu nebo člověka. Nejprve je provedena rešerše dostupných metod, ze kterých je posléze několik otestováno ...
    • Rozplňování radiofarmak robotem 

      Autor: Lukáš Fanta; Vedoucí práce: Smutný Vladimír; Oponent práce: Kulich Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-07)
      Radiofarmaka jsou důležitá pro diagnostiku a léčbu některých nemocí. Ionizující záření emitované těmito látkami je škodlivé lidskému organismu. Pro zajištění bezpečnosti osob a optimalizaci času je snahou samotný proces ...
    • Automatická kinematická kalibrace dvojrukého manipulátoru za pomoci sebedoteku a rovinných omezení 

      Autor: Jakub Rozlivek; Vedoucí práce: Štěpánová Karla; Oponent práce: Werner Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      Roboti jsou široce používáni v moderním výrobním průmyslu. Jejich rozšíření jde ruku v ruce s požadavky na vysokou přesnost. Z toho důvodu je kalibrace a její přenost tak důležitá. Tradiční kalibrační procedury zahrnují ...
    • Učení se reprezentací peripersonálního prostoru pomocí “spiking” neuronových sítí 

      Autor: Jiří Štěpanovský; Vedoucí práce: Hoffmann Matěj; Oponent práce: Bakštein Eduard
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-07)
      Pro správnou orientaci pohybu těla v prostoru musí mozek neustále analyzovat pozici svého těla vůči poloze blízkých předmětů. Toto povědomí o okolním prostoru vyžaduje neustálé sjednocování senzorických podnětů z několika ...
    • Hra šachů s KUKA robotem pomocí jazykových instrukcí 

      Autor: Marek Jalůvka; Vedoucí práce: Štěpánová Karla; Oponent práce: Ecorchard Gaël Pierre Marie
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      Tato práce popisuje hraní šachů s KUKA robotem pomocí jazykových instrukcí. Nejprve jsou popsány jednotlivé technologie použité pro tento projekt, včetně robotické ruky, softwaru pro rozpoznávání hlasu a systému pro detekci ...
    • Odhad parkovací kapacity ve městech s použitím leteckých snímků 

      Autor: Matouš Dzivjak; Vedoucí práce: Fiedler David; Oponent práce: Derbek Přemysl
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-05)
      Většina velkých měst je v dnešná době pokryta satelitními snímky ve vysoké kvalitě, které se dají využít k analýze rozličných vlastností města. Jedna z možností je ze satelitních snímků odhadovat parkovací kapacitu. V této ...
    • Efektivní sebe-explorace a tvorba modelu těla u humanoidního robota s umělou kůží 

      Autor: Maksym Shcherban; Vedoucí práce: Hoffmann Matěj; Oponent práce: Rolf Matthias
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-07)
      Upravili jsme model humanoidního robota NAO v prostředí založeném na ROS a fyzickém simulátoru Gazebo tím, že jsme přidali umělou kůži citlivou na dotek. V tomto prostředí byla provedena série experimentů inspirovaných ...
    • Využití stromových operací při návrhu pravidel v adaptivních strukturách 

      Autor: Michal Matija; Vedoucí práce: Šebek Jiří; Oponent práce: Balata Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      Bakalárska práca sa zaoberá hľadaním nových pravidiel pre adaptívne štruktúry. Prácu možno rozdeliť do troch celkov, kde prvým je rozlišovanie užívateľských rolí. Bol navrhnutý algoritmus, ktorý bude detekovať navigovanie ...
    • Zjednodušení silničního grafu pro výpočet nejlevnějších toků 

      Autor: Daria Lebedeva; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Otáhal Marek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      V této práci se zaměřujeme na problém výpočtu nejlevnějších toků jako na klíčový problém pro řízení dopravního provozu. Tento problém se řeší pravidelně během dne, tj. nejde o nalezení řešení jednou, ale o dlouhodobý proces, ...
    • Detekce pohybujících se objektů v obraze z pohyblivé kamery 

      Autor: Filip Tefr; Vedoucí práce: Chudoba Jan; Oponent práce: Smutný Vladimír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-07)
      Cílem této bakalářské práce je vytvořit algoritmus, který bude schopen detekovat pohybující se objekty dynamicky se pohybující kamerou. Algoritmus byl vytvořen v programovacím jazyce C++ s využitím volně širitelné knihovny ...
    • USAC++ 

      Autor: Maksym Ivashechkin; Vedoucí práce: Matas Jiří; Oponent práce: Kybic Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      Robustní odhad je důležitý otevřený problém, který má aplikace ve mnoha oblastech. Jedním z nejpopulárnějších robustních algoritmů pro odhad je RANdom SAmple Consensus, který je schopen efektivně poskytnout dobrý odhad s ...
    • Trojdimenzionální rekonstrukce dvou pohybujících se těles 

      Autor: Petr Hrubý; Vedoucí práce: Pajdla Tomáš; Oponent práce: Kúkelová Zuzana
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      Trojdimenzionální rekonstrukce více pohybujících se těles (MBSfM) je problém rekonstrukce scény, která není statická. Tento problém zatím nemá obecné řešení. V této práci navrhujeme řešení relaxované verze tohoto problému, ...
    • Použití Conditional Adversarial Networks pro kolorování a stylizaci skic 

      Autor: Barbora Dědková; Vedoucí práce: Tolias Georgios; Oponent práce: Sýkora Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      Conditional generative adversarial networks se učí mapování z jednoho prostoru do druhého. Jsou ideální k digitálnímu zpracování obrazu, jakým je například kolorování. Počáteční prostor pro mapování je v tomto případě mapa ...
    • Konvoluční neuronové sítě pro klasifikaci objektů z LiDARových dat 

      Autor: Jiří Zacha; Vedoucí práce: Vacek Patrik; Oponent práce: Fiala Dominik
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-03)
      Tato bakalářkská práce se zabývá návrhem konvolučních neuronových sítí pro segmentaci dat z LiDARu Scala. Byla použita simulovaná data ze hry GTA V a reálná data od firmy Valeo v podobě point cloudů, které byly převedeny ...
    • Aproximace konvexních funkcí v algoritmech pro řešení stochastických her 

      Autor: Jaroslav Šafář; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Kléma Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-05)
      V této práci se soustředíme na aproximaci konvexních funkcí v Heuristic Search Value Iteration algoritmu pro řešení Jednostranně Částečně Pozorovatelných Stochastických Her. Jedná se o dynamické hry, kde první hráč má ...