• Generování strategií pro řešení částečně pozorovatelných stochastických her 

      Autor: Erik Vaknin; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Ryšavý Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-05)
      Cílem této teze je navrhnout a naimplementovat modifikaci algoritmu PG-HSVI (který byl navrhnut k řešení částečně pozorovatelných stochastických her), která by mohla vylepšit jeho schopnost řešit větší problémy. K tomu ...
    • Heuristické evaluační funkce pro šachy s neúplnou informací 

      Autor: Matěj Šesták; Vedoucí práce: Seitz Dominik Andreas; Oponent práce: Kléma Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
      Využití evalučních funkcí v řešení her s úplnou informací vedlo k dosažení nadlidských výkonů v několika hrách, jako šachy nebo Go. V oblasti velkých her s neúplnou informací, výzkum mířil především na poker, který má dobré ...
    • Nashova ekvilibria pro regresní modely nad strategickými daty 

      Autor: Viacheslav Larionov; Vedoucí práce: Kroupa Tomáš; Oponent práce: Pištěk Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-13)
      Tato práce se zaměřuje na problém strategického zkreslení dat, ukazuje, kde se může vyskytnout a jaká je motivace k jeho řešení. Na tento problém se dívá prostřednictvím teorie her a vysvětluje motivaci tohoto přístupu. ...
    • Porovnání metod explorace v částečně pozorovatelných stochastických hrách 

      Autor: Jakub Rada; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Šír Gustav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-07)
      Částečně pozorovatelné stochastické hry modelují mnoho reálných situací skládající se ze dvou nezávislých agentů. Jejich podtřídu jednostranných her lze přibližně vyřešit algoritmem HSVI, který pomocí dvou value funkcí, ...
    • Strategické hry v problémech strojové klasifikace s protivníkem 

      Autor: Tomáš Kasl; Vedoucí práce: Kroupa Tomáš; Oponent práce: Pištěk Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-01-26)
      Tato práce se soustředí na strojovou klasifikaci protivníka. Prezentuje důvody pro použití teorie her v této klasifikaci a jak takové hry řešit. Dále se soustředí na jeden specifický model hry, jenž má základ ve statistickém ...
    • Strategie obránce v bezpečnostních hrách s neznámými akcemi útočníka 

      Autor: David Čech; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Kuželka Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      V této práci zkoumáme problém, se kterým se potýkají administrátoři počítačových sítí při snaze chránit svou síť před nepřátelskými útoky. Předpokládáme, že má obránce sítě možnost bránit útočníkově postupu pomocí falešných ...
    • Využití rychlé aproximace funkcí v heuristickém algoritmu iterace hodnot 

      Autor: Jakub Brož; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Schaefer Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      Řada bezpečnostních problémů, jako jsou pronásledovací hry nebo hlídkovací hry, lze modelovat jako jednostranné, částečně pozorovatelné stochastické hry (OS-POSG). V těchto problémech proti sobě soupeří dvě strany, ale ...