• Carry a new vehicle project along all vehicle architecture steps of convergence until the approval of the car manufacturers milestone 

      Autor: Franqueville Guillaume; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Carry a new vehicle project along all vehicle architecture steps of convergence until the approval of the car manufacturers milestone
    • Characteristics of Fifth Wheel and its Influence on Handling and Maneuvering of Articulated Heavy Vehicles 

      Autor: Nigam Rishabh; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-05)
      Characteristics of Fifth Wheel and its Influence on Handling and Maneuvering of Articulated Heavy Vehicles
    • Chlazení a výměníky tepla pro systém vodíkového palivového článku 

      Autor: Ogul Can Güngör; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Zahradníček Radim
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-03)
      V této diplomové práci je představen návrh chladicího systému a tepelného výměníku pro odul palivových buňek. Cílem diplomové práce je navrhnout tepelný výměník spolu s dalšími součástmi chladicího systému, jaké jsou ...
    • Citlivostní studie a optimalizace zadního zavěšení 

      Autor: Sethia Nisant M; Vedoucí práce: Jirovský Václav; Oponent práce: Baněček Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-02)
      The main objective of the thesis was to model a rear independent suspension using a CAE software and to understand the sensitivity behavior of the modeled suspension kinematics, by modifying its primary geometry with ...
    • Comparison and optimization of 2 approaches for the modelling of a carbon fibers reinforced thermoplastic 

      Autor: El Archi Youssera; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-22)
      Comparison and optimization of 2 approaches for the modelling of a carbon fibers reinforced thermoplastic
    • Concept definition of a Brake-by-Wire module with full autonomous fail-safe operation 

      Autor: Josías Rodríguez de Vega; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-29)
      Concept definition of a Brake-by-Wire module with full autonomous fail-safe operation
    • Controller for Steering of Smart Dolly 

      Autor: Kalose Abhishek Ravikumar; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-03)
      Controller for Steering of Smart Dolly
    • Cylinder Head Gasket for an Experimental Single Cylinder 

      Autor: Kubový Lukáš; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Sýkora Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-08-20)
      Cílem této práce je průzkum současných možností utěsnění hlavy válce experimentálního jednoválcového motoru a navrhnout vhodné řešení těsnění hlavy válce. Navrhované řešení obsahuje požadované předpětí hlavových šroubů, ...
    • Čtyřnápravový elektrický trakční vůz pro regionální dopravu 

      Autor: Hryz Petr; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Prell Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-01)
      Diplomová práce se zabývá legislativními možnostmi provozování neinteroperabilních železničních vozidel v českém železničním systému. Porovnává jednotlivé kategorie drah a vyhodnocuje jejich vliv na konstrukci vozidla pro ...
    • Čtyřnápravový nízkopodlažní tramvajový vůz 

      Autor: Vojtěch Jansa; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Hříbal Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-05)
      Obsahem diplomové práce je studie návrhu čtyřnápravové jednočlánkového tramvajového vozu. Zabývá se návrhem vozové skříně a následně návrhem a zástavbou podvozku do vozidla, návrhem vypružení a převodovky a kontrolou vodidla ...
    • DALLAS (Dolly Application, leading to Logistics being Advanced and Smart) /A blueprint of a concept Smart Dolly 

      Autor: Simao Pedro Agostinho Ribeiro; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-03-29)
      DALLAS (Dolly Application, leading to Logistics being Advanced and Smart) /
    • Damage and equivalent load definition for durability of suspension component 

      Autor: Rissoan Angélique; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-22)
      Damage and equivalent load definition for durability of suspension component
    • Deformační prvky kabiny nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Seidl Jakub; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Komínek Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-01)
      Obsahem diplomové práce je návrh deformačních prvků kabiny nízkopodlažní tramvaje.
    • Design and implementation of CACC with Artificial Potential Function in a scaled vehicle 

      Autor: Veronika Zelená; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-12-31)
      Design and implementation of CACC with Artificial Potential Function in a scaled vehicle
    • Design and simulation of clamping force control based on the force estimation for the EMB actuator 

      Autor: Rahul Joseph Konidena; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-30)
      Design and simulation of clamping force control based on the force estimation for the EMB actuator
    • Design and validation of the test bench for the torque of electric motors 

      Autor: Manore Aishwarya; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-22)
      Design and validation of the test bench for the torque of electric motors
    • Design of a low speed torque feedback algorithm for a Steer-by-System 

      Autor: Vivek Thakur; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-11-20)
      Design of a low speed torque feedback algorithm for a Steer-by-System
    • Design of automotive doors and closures 

      Autor: Novotný Filip; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-22)
      Design of automotive doors and closures
    • Design of HEV Powertrain Topology using Modular Parametric Simulation Approach 

      Autor: Minář Emil; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-12-09)
      Design of HEV Powertrain Topology using Modular Parametric Simulation Approach
    • Design of systems used in vehicles for military application 

      Autor: Fouquet Maude; Vedoucí práce: Miláček Ondřej; Oponent práce: Jirovský Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-14)
      My diploma thesis deals with the stowage of the vehicle on the platform and the amortizing. To amortize the vehicle, the French army uses CA14 which is a carton shock absorber with a honey comb structure, disposed under ...