• Kinematika kladkového stavu pro simulaci reálné trati 

      Autor: Thuma Miroslav; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-19)
      Cílem této bakalářské práce je popsat geometrické uspořádáním železničních a tramvajových tratí a matematicky definovat libovolnou trať. Dále se práce zabývá vytvořením skriptu, který na základě tohoto popisu vytvoří ...
    • Konstrukční návrh kloubového hřídele pro trakční pohon dvojkolí kolejového autobusu 

      Autor: Brůžek Vít; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-27)
      Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem kloubového hřídele pro pohon kolejového autobusu. Pro bližší výpočty je nutné definovat provozní podmínky, ve kterých bude kolejový autobus provozován po dobu své ...
    • Návrh kotoučové brzdy pro nízkopodlažní tramvaj 

      Autor: Majer Tomáš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-06-20)
      V této bakalářské práci se zabývám Návrhem kotoučové brzdy pro nízkopodlažní tramvaj. V první části se zaobírám rozdělením druhů brzd u tramvajových vozů. Dále uvádím specifikace a parametry, které musí brzda splňovat ...
    • Pevnostní výpočet nápravy hnacího dvojkolí kolejového autobusu 

      Autor: Klobouček Tadeáš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-02)
      Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nápravy dvojkolí konceptu částečně nízkopodlažního kolejového autobusu. Cílem bylo porovnat nápravu pro vnější podvozkový rám a nápravu pro vnitřní podvozkový rám a udělat základní ...
    • Sestava kladek pro kladkový stav ČVUT 

      Autor: Hryz Petr; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Kladkový stav ČVUT je zařízení sloužící k simulaci jízdy železničního podvozku po kolejích. Pro dosahování stále kvalitnější simulace je naplánována změna pohonu kladek kladkového stavu a rozšíření simulace o simulaci ...
    • Studie systému radiálního stavění náprav pro experimentální tramvajový podvozek 

      Autor: Václav Odvárka; Vedoucí práce: Bauer Petr; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)
      Bakalářská práce v úvodu shrnuje problematiku systémů rejdování. Druhá část pak shrnuje jednotlivé tramvaje a jejich podvozky, které se využívají v České republice a vyhodnocuje jejich vhodnost pro implementaci aktivního ...
    • Svislé zatěžování experimentálního podvozku 

      Autor: Cvrček Ondřej; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-30)
      Cílem této bakalářské práce je navrhnout konstrukční řešení systému svislého zatěžování nového experimentálního podvozku, který se používá pro simulace jízdy kolejového vozidla na Ústavu automobilů spalovacích motorů a ...
    • Vypružení vedení dvojkolí experimentálního podvozku 

      Autor: Stanislav Čihák; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Cílem této bakalářské práce je navrhnout konstrukční řešení vypružení vedení dvojkolí experimentálního podvozku vzhledem k natáčení kolem svislé osy. Experimentální podvozek je součástí kladkového stavu ČVUT, což je ...