• Návrh konstrukce 2-dobého motocyklového motoru 

      Autor: Pešan Jiří; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-12-18)
      Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem jednoválcového dvoudobého motoru, vytvořením parametrického 3D modelu v programech VariCAD 1.06.(2012) a CATIA V5.R21. Jsou zde stručně popsány některá technická řešení a přídavná ...
    • Úprava stávající převodovky vozu Formula Student 

      Autor: Slaný Michal; Vedoucí práce: Pakosta Jiří; Oponent práce: Miláček Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-01-12)
      Tato bakalářská pojednává o konstrukčních úpravách a opatřeních převodovky motoru Yamaha YZF-R6 pro vůz kategorie Formula SAE. Věnuje se návrhu a výpočtu nových rychlostních stupňů a řešení problémů s řadícím mechanismem. ...
    • Návrh na konstrukci 1-válcového 2-dobého zážehového motoru 

      Autor: Slavík Radek; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-09)
      V programu Autodesk Invertor je vytvořen parametrický model jednoválcového dvoudobého zážehového motoru dle motoru Lawn-Boy. Parametry řídící rozměry modelu jsou vypočítány v programu Microsoft Excel. Práce dále obsahuje ...
    • Planetová redukce pro naklápěcí zkušební stav 

      Autor: Vrátil Michal; Vedoucí práce: Vávra Jiří; Oponent práce: Pakosta Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-13)
      Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem a výpočty planetového reduktoru pro naklápěcí zkušební stav.
    • Přehled a trendy ve vývoji mezinápravových diferenciálů vozidel se stálým pohonem všech kol 

      Autor: Jasný Michal; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Jirovský Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-14)
      Práce představuje různá technická řešení mezinápravových diferenciálů a jejich aplikace v konkrétních vozech včetně několika návrhů nacházejících se ve fázi vývoje. V závěrečné části se nachází návrhový výpočet rozdělení ...
    • Měření momentu setrvačnosti 

      Autor: Kazda Lukáš; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Brynych Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-15)
      Cílem teoretické části této práce je seznámení se s metodami měření momentu setrvačnosti a s měřícím stanovištěm v laboratořích Ústavu automobilů. Praktická část má více cílů, jedním z nich je zapojit měřící stanoviště ...
    • Upínací prvek k měření elastokinematiky náprav 

      Autor: Záruba Lukáš; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Pakosta Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-15)
      Práce má za cíl navrhnout upínací přípravek sloužící k ukotvení různých typů automobilů při měření elastokinematiky náprav v laboratoři. Součástí vypracování je srovnání potenciálních konstrukčních řešení a rozbor jejich ...
    • Hybridní pohony užitkových vozidel, stavebních a zemních strojů 

      Autor: Balashov Alexandr; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Baněček Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-16)
      Tato bakalářská práce je zaměřena na zpracování přehledu současných typů užitkových vozidel a stavebních a zemních strojů s hybridním pohonem. Dále pojednává o uspořádání hnacího ústrojí, typů a výkonů spalovacích motorů ...
    • Konstrukce inertoru 

      Autor: Zemánek Tomáš; Vedoucí práce: Baněček Jan; Oponent práce: Vašíček Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-16)
      Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí inerciálního tlumiče neboli inertoru, což je prvek doplňující pružinu a tlumič v systému pasivního odpružení. Hlavní charakteristickou vlastností inertoru je, že síla, aplikovaná ...
    • Zkušební stanoviště pro emisní testy malých čtyřdobých spalovacích motorů 

      Autor: Čeloud Patrik; Vedoucí práce: Vávra Jiří; Oponent práce: Bortel Ivan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-17)
      Obsahem bakalářská práce je navržení stanoviště pro malé spalovací motory se svislou osou. Část práce je zaměřena na návrh stanoviště a konstrukční řešení upínání spalovacího motoru. Další část se zabývá navržením jednotlivých ...
    • Návrh na konstrukci 4-válcového vznětového motoru 

      Autor: Urban Jaroslav; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Miklánek Ĺubomír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-17)
      Cílem bakalářské práce je navrhnout základní konstrukční návrh 4-válcového 4-dobého vznětového motoru s ventilovým rozvodem typu DOHC se 4 ventily. Model motoru je závislý na vrtání válce a omezen obsahem od 1700 do 2100 ...
    • Přehled a trendy ve vývoji nákladních vozidel s pohonem více náprav 6x6, 8x8 

      Autor: Průcha Pavel; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Tajzich Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-17)
      Práce se zabývá konstrukčními řešeními nákladních automobilů s pohonem více náprav. První část se věnuje rozřazení a popisu různých typů řešení pohonu. Druhá část pojednává o návrhu celkových převodů nákladního vozidla. V ...
    • Návrh na konstrukci 1-válcového zážehového motoru 

      Autor: Woronycz Petr; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Miklánek Ĺubomír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-17)
      Tato práce se zabývá návrhem na konstrukci dvoudobého jednoválcového zážehového motoru pro motorovou řetězovou pilu. Tento motor je vytvořen jako parametrický 3D model v rozsahu zdvihového objemu 40 - 120 cm3. Model je ...
    • Návrh na konstrukci 4-válcového zážehového motoru 

      Autor: Hahn Milan; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Tato bakalářská práce popisuje návrh čtyř-dobého spalovacího motoru pomocí výpočetní techniky. V programu Creo Elements/Pro5.0 (CREO) je vytvořen parametrický 3D model, který získává potřebné rozměry (parametry) propojením ...
    • Rešerše diferenciálů používaných na vozech Formula Student 

      Autor: Valský Jonáš; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Pakosta Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Tato bakalářská práce představuje rešerši různých typů diferenciálů a jejich využití. Dále se práce zabývá vlivem použitých diferenciálů na jízdní vlastnosti a podrobněji se věnuje diferenciálu Drexler často používaným v ...
    • Hybridní a elektrické pohony autobusů 

      Autor: Valenta Jan; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Klír Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Náplní této bakalářské práce je rozbor problematiky v oblasti hybridních autobusů a elektrobusů. Pojednává o komponentech a druzích pohonů. Posuzuje vznik, výhody a nevýhody daných pohonů. Práce kategorizuje tyto autobusy ...
    • Přeplňování spalovacího motoru soutěžního vozidla mechanicky hnaným dmychadlem 

      Autor: Záhorský Jakub; Vedoucí práce: Brynych Pavel; Oponent práce: Bolehovský Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      V této bakalářské práci je popsána problematika přeplňování pístových spalovacích motorů s následnou aplikací teoretických výpočtů v programu GT Suite na konkrétní motor Yamaha YZF-R6, jež tým CTU Car Tech využívá ve svém ...
    • Návrh odlévané zadní těhlice 

      Autor: Menšík Martin; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Zavadil Filip
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Cílem této závěrečné práce je návrh zadní odlévané těhlice pro vůz kategorie Formula Student týmu CTU Cartech. Konkrétně pro vůz FS. 07 pro sezónu 2015. Obsahem je stručná rešerše přesného lití na vytavitelný model, ...
    • Návrh prostorového trubkového rámu vozu kategorie Formula Student 

      Autor: Hladík Ondřej; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Zavadil Filip
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem nosné struktury pro závodní vůz formulového typu s elektropohonem týmu EForce FEE Prague Formula. Návrh vychází z dvou předchozích generací elektroformule. Hlavním cílem ...
    • Návrh planetové redukce pro vůz Formula Student 

      Autor: Nedbálek Tomáš; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Astraverkhau Nikita
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Účelem této práce je navrhnout planetový reduktor pro vůz soutěže Formula Student Electric. Na začátku práce je shrnuto rozdělení používaných převodů v soutěži. V rešerši je blíže popsáno řešení planetových reduktorů u ...