Zobrazují se záznamy 164-183 z 287

    • Návrh závěsky u nápravové převodovky příčného částečně odpruženého pohonu dvojkolí 

      Autor: Oldřich Suchánek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Fridrichovský Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-23)
      Bakalářská práce se zabývá návrhem svislé závěsky u nápravové převodovky příčného částečně odpruženého pohonu dvojkolí. V práci je provedena rešerše pohonů dvojkolí a rešerše provedení závěsek. Ze vzoru praktického řešení ...
    • Návrh způsobu měření otáček vstupní hřídele převodovky 

      Autor: Ladislav Vamberský; Vedoucí práce: Jasný Michal; Oponent práce: Pakosta Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-22)
      Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku při měření otáček vstupní hřídele převodovky. V práci je popsáno stanoviště, které se nalézá v laboratořích na Julisce a to z hlediska celku, tak i jednotlivých prvků, které se ...
    • Návrhový program pro zubovou spojku 

      Autor: Filip Kroužek; Vedoucí práce: Jasný Michal; Oponent práce: Bous Marek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-26)
      Tato bakalářská práce se věnuje vytvoření návrhového programu v prostředí Microsoft Excel pro zubovou spojku s aretačním mechanismem patentované Ing. Michalem Jasným. Na začátku je obecně popsaná zubová spojka. Následně ...
    • Nekonvenční kolejové dopravní systémy 

      Autor: Podzimek Tomáš; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Předmětem bakalářské práce Nekonvenční kolejové systémy je posoudit použitelnost nekonvenčních kolejových systémů v České Republice. Nejdříve je nutné provést rešerši těchto systémů, včetně jejich technických parametrů, ...
    • Nekonvenční konstrukce kolové skupiny automobilu 

      Autor: Daniel Sviták; Vedoucí práce: Baněček Jan; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-22)
      Tato bakalářská práce se zaměřuje na nekonvekční konstrukci kolové skupiny se zřetelem na bezstředou konstrukci. Rešeršní část práce zkoumá historii a vývoj konstrukce. Konstrukční část obsahuje konstrukční studii a diskuzi ...
    • Optimalizace dvoudobého motocyklového motoru 

      Autor: Rudolf Jan; Vedoucí práce: Brynych Pavel; Oponent práce: Bolehovský Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-07)
      Tato práce se zabývá návrhem dvoutaktního motocyklového spalovacího motoru o zdvihovém objemu 250 cm3. Motor vychází z návrhu pana Ing. Králíka, který upravuje konvenční dmychadlo dvoutaktního motoru. Cílem práce bylo ...
    • Optimalizace návrhu a výroby aeroprvků 

      Autor: Filip Klier; Vedoucí práce: Pacoň Lukáš; Oponent práce: Adamec Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-11)
      Tématem této bakalářské práce je optimalizace návrhu a výroby aerodynamických prvků na závodním monopostu Formula Student týmu CTU CarTech. V teoretické části práce se soustředím na možnosti volby materiálů pro tvorbu ...
    • Optimalizace návrhu předního přítlačného křídla vozu Formula Student 

      Autor: Ševčík Martin; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Mareš Bohumil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-02)
      Tématem této bakalářské práce je optimalizace předního křídla pro vůz Formula Student týmu CTU CarTech. Návrh je proveden pomocí CFD výpočetního software Star CCM+.
    • Optimalizace termodynamického modelu jednoválcového motoru 

      Autor: Vodička Ivo; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Červenka Libor
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-12)
      Tato bakalářská práce se zabývá, kromě rešerše obvyklých konstrukčních řešení závodních motocyklových motorů, sestavením termodynamického modelu a jeho optimalizací, která má přinést zlepšení výkonových charakteristik při ...
    • Optimalizace vozového parku carsharingu z pohledu pohonu vozidel 

      Autor: Jan Landecký; Vedoucí práce: Jirovský Václav; Oponent práce: Heřmanová Jolana
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-28)
      Mezi poslední trendy patří snižování emisí skleníkových plynů. Zákazníci upřednostňují výrobky a služby těch firem, které se chovají ekologicky a snaží se snižovat svou uhlíkovou stopu. Pokud daný podnik disponuje i svým ...
    • Optimalizace vstřikovacího systému pro studentskou formuli 

      Autor: Márk Erdélyi; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Bolehovský Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)
      Témou práce je špecifikácia požiadaviek na vstrekovacie ventily používané tímom CTU CarTech z hľadiska optimalizácie. Výber nových vstrekovačov a návrh ich zástavby do motora. Ďalej práca obsahuje metódy a výsledky ...
    • Optimalizace zadní těhlice pro vůz kategorie Formula student 

      Autor: Filip Cihelka; Vedoucí práce: Pacoň Lukáš; Oponent práce: Kaněra Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-23)
      Tato práce se zabývá návrhem nové zadní těhlice formulového vozu FS.14 týmu CTU Cartech. Popisuje řešení zátěžných stavů vznikajících při jízdě automobilu, konstrukční proces dílu z výchozích podmínek a požadavků za pomoci ...
    • Otevřený železniční nákladní vůz lehké stavby - vypružení 

      Autor: Jan Balšán; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Buchta Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-21)
      V rámci dané bakalářské práce je proveden návrh vinutých šroubovitých válcových pružin, které jsou osazeny do podvozku Y25, a umístěny pod lehkým otevřeným nákladním vozem typu Eamnos. Navržené pružiny jsou zkontrolovány ...
    • Ověření CFD simulaci v aerodynamickém tunelu 

      Autor: Pacoň Lukáš; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Vašíček Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-30)
      Tématem této bakalářské práce je návrh a provedení měření v aerodynamickém tunelu na zvoleném modelu. Návrh vhodného modelu pro měření. Provedení simulací shodného modelu v CFD programu StarCCM+ a následně porovnání obou ...
    • Package malého městského automobilu 

      Autor: Gashnikov Andrei; Vedoucí práce: Vašíček Michal; Oponent práce: Zavadil Filip
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-07)
      Tato bakalářská práce se zabývá navrhem pakagu malého městského elektrického automobilu kategorie L7e, vhodný pro používání v carsahringu. Automobil je založen na modifikovaném TABBY EVO open source platformě . V této ...
    • Palivová soustava pro vůz Formula Student 

      Autor: Matyáš Kajsrlík; Vedoucí práce: Pakosta Jiří; Oponent práce: Červenka Libor
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-23)
      Tématem této práce je navrhnout palivový systém pro vůz Formula Student speciálně do monopostu týmu CTU Cartech tak, aby vyhovovala všem pravidlům této soutěže. Návrh palivového systému musí vydržet tvrdé podmínky a musí ...
    • Parametrický model odpružení jízdního kola 

      Autor: Lukáš Vojček; Vedoucí práce: Jirovský Václav; Oponent práce: Vašíček Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-02-04)
      Teoretická časť bakalárskej práce sa zaoberá rešeršou v oblasti systémov odpružení používaných v horskej cyklistike. Popisuje vývoj, rozdelenie, charakteristiky, výhody a nevýhody použitia. Taktiež prekladá spomínané typy ...
    • Parametrický model rozvodového mechanismu OHV 

      Autor: Sarbazian Esfandabadi Soheil; Vedoucí práce: Tichánek Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Parametrický model synchronizační spojky 

      Autor: Stejskal Jaromír; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Parametrický model zavěšení zadního kola horského kola 

      Autor: Aleš Plaček; Vedoucí práce: Jirovský Václav; Oponent práce: Jasný Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-23)
      Bakalářská práce se zabývá kinematikou mechanismů odpružení horských kol. Ve velkém množství vyráběných kol lze najít různé konstrukční řešení závěsu zadního kola. Předmětem zkoumání je mechanismy porovnat a rozdělit do ...