• Laděný sací systém pro existující karburátorový motor 

      Autor: Valery Martyuk; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-24)
      Bakalářská práce se zabývá zvyšováním výkonu zážehového nepřeplňovaného spalovacího motoru úpravou sacího potrubí pro závodní aplikaci v soutěžích rallye. Jsou rozebraný teoretický zásady lazení potrubí a provedené simulace ...
    • Mapování tepelného zatížení ve spalovacím motoru 

      Autor: Aleš Flídr; Vedoucí práce: Syrovátka Zbyněk; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-24)
      Bakalářská práce popisuje tepelné zatížení vybraných komponent spalovacího motoru. Dále se zabývá popisem různých metod měření teplot ve špatně přístupných místech. Na popisnou část navazuje návrh měření pro pokročilý ...
    • Měření a vyhodnocení průtokových a vírových vlastností kanálů spalovacího motoru 

      Autor: Suchý Martin; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-07)
      Cílem mé bakalářské práce je provést přehled způsobů měření a vyhodnocení průtokových a vírových vlastností kanálů spalovacích motorů. Ze získaných poznatků je dále vytvořena výpočetní tabulka, pomocí které lze snadno ...
    • Měření kotoučových brzd na setrvačníkovém stanovišti 

      Autor: Hujňák Vojtěch; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Pakosta Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-22)
      Práce se zabývá experimentální úlohou zjištění součinitele tření kotoučové brzdy na setrvačníkovém stanovišti umístěném v laboratořích Ústavu automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel na ČVUT v Praze. Základem ...
    • Měření momentu setrvačnosti 

      Autor: Kazda Lukáš; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Brynych Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-15)
      Cílem teoretické části této práce je seznámení se s metodami měření momentu setrvačnosti a s měřícím stanovištěm v laboratořích Ústavu automobilů. Praktická část má více cílů, jedním z nich je zapojit měřící stanoviště ...
    • Měření okamžitých tlaků v pracovních prostorech prototypu malého Stirlingova motoru. 

      Autor: Bažant Tomáš; Vedoucí práce: Červenka Libor; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-10)
      Tato bakalářská práce se zabývá měřením okamžitých tlaků v zhotoveném funkčním prototypu Stirlingova motoru a následným vyhodnocením získaných dat. V úvodu je popsaná historie vývoje Stirlingova motoru a také studie ...
    • Měření pohybu řadicí hřídele převodovky. 

      Autor: Bous Marek; Vedoucí práce: Pakosta Jiří; Oponent práce: Miláček Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-09)
      Tato bakalářské práce je zaměřena na měření pohybu řadicí hřídele převodovky, který zprostředkovává pohyb přesuvných objímek v převodovkách řazených s přerušením toku výkonu. Součástí je návrh typu snímače, jeho umístění ...
    • Měření průtokových vlastností hlavy válců motoru EA211 

      Autor: Ondřej Vyštein; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
      Tato práce se zabývá měřením průtokových a vírových vlastností hlavy válců motoru EA211. Jelikož má tato hlava válců odlišný průměr vrtání válce, je třeba provést úpravu měřicí aparatury. Za tímto účelem byly na 3D tiskárně ...
    • Měření spotřeby kapalného paliva pro dvoupalivový vznětový motor 

      Autor: Filip Labuta; Vedoucí práce: Bortel Ivan; Oponent práce: Vávra Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Cílem této práce je navrhnout soustavu na měření malých průtoků kapalného paliva pro dvoupalivový vznětový motor nafta-CNG, případně nafta-vodík. Tato práce se zabývá pohledem na různé typy měření a výběrem našeho systému ...
    • Měření torzní tuhosti nosné konstrukce vozu Formula Student 

      Autor: Cavos Robert; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Vašíček Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-08)
      Tato bakalářská práce se zabývá zprovozněním experimentálního měření torzní tuhosti několika vozů Formula Student. V práci je obsažena rešerše problematiky karosérií a různé metody měření jejich torzní tuhosti. Dále byla ...
    • Měření zdvihových křivek vačkových hřídelí 

      Autor: Ondřej Merth; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Tichánek Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-21)
      Bakalářská práce je zaměřena na měření zdvihových křivek vačkových hřídelů. V první kapitole jsou popsány základní charakteristiky vačkových mechanismů a nejpoužívanější typy profilů vaček ve spalovacích motorech. Ve druhé ...
    • Měřič tečné rotace náplně válce 

      Autor: Hájek Tomáš; Vedoucí práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • MKP model ocelové a kompozitní hřídele převodovky 

      Autor: Tomáš Zejval; Vedoucí práce: Kazda Lukáš; Oponent práce: Pacoň Lukáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-26)
      Tato práce je zaměřena na kompozitní materiály a jejich analýzu. V práci jsou porovnány vypočtené napětí, průhyby a natočení ocelového a kompozitního hřídele. Do modelu kompozitního hřídele je zahrnut vliv lepeného spoje.
    • Moderní trendy v konstrukci leteckých motorů 

      Autor: Frýbort Ondřej; Vedoucí práce: Theiner Robert
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Možnosti měření emisí osobních automobilů v reálném provozu 

      Autor: Schreiber Šimon; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Strapko Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-09-30)
      Předkládaná bakalářská práce se zabývá možnostmi měření emisí osobních automobilů a homologačními testy pro nové modely. Úvodní pasáž práce je věnována dnes platné legislativě pro měření emisí. Práce se věnuje i zkušebním ...
    • Možnosti predikce opotřebení vozidla provozovaného v systému car sharing 

      Autor: Brich Jan; Vedoucí práce: Jirovský Václav; Oponent práce: Pakosta Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
      Tato bakalářská práce se zabývá rešerší car sharingu, projektu Uniqway a návrhem metody predikce opotřebení nejvytíženější části vozidla. Řeší problematiku car sharingu a průběh zápůjčky u studentského projektu Uniqway a ...
    • Možnosti predikce vzniku emisí u vozidel provozovaných v rámci systému car sharing 

      Autor: Císař Vojtěch; Vedoucí práce: Bolehovský Ondřej; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
      Cílem bakalářské práce "Možnosti predikce vzniku emisí u vozidel provozovaných v rámci systému car sharing" je proniknutí do světa car sharingu, který v roce 2018 začíná fungovat na českých vysokých školách pod názvem ...
    • Možnosti realizace kompozitového zavěšení kola vozu kategorie FSE 

      Autor: Radovan Juráš; Vedoucí práce: Vašíček Michal; Oponent práce: Pacoň Lukáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)
      Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a porovnáním různých způsobů výroby víceprvkového zavěšení kola pro vůz stavěný dle pravidel soutěže Formula Student. Nejprve je čtenáři představeno, co je to kompozitní materiál a ...
    • Možnosti snižování emisí automobilu na základě vyhodnocení měření emisí za reálného provozu 

      Autor: Marek Fencl; Vedoucí práce: Vojtíšek Michal; Oponent práce: Kadleček Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-26)
      V této práci jsou shrnuty základy motorů, prvků výfukového systému, emisí a obsahuje úvod do analýzy emisních dat a kalibrace. Na rozdílech mezi WLTC (Worldwide harmonized Light duty Test Cycle) a RDE (real driving emissions) ...
    • Nabíjení baterií elektrických vozidel 

      Autor: Tomáš Štofik; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Mindl Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-02-04)
      Táto bakalárska práca sa zaoberá popisom spôsobov nabíjania elektrických a hybridných vozidiel, sledovaním okolností rýchlosti a riadenia nabíjania a hľadaním závislosti na parametroch vozidla a nabíjačky. Jedná sa o rešerš ...