• Chlazení a výměníky tepla pro systém vodíkového palivového článku 

      Autor: Ogul Can Güngör; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Zahradníček Radim
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-03)
      V této diplomové práci je představen návrh chladicího systému a tepelného výměníku pro odul palivových buňek. Cílem diplomové práce je navrhnout tepelný výměník spolu s dalšími součástmi chladicího systému, jaké jsou ...
    • Development of GT-Power Model of a Gasoline Engine with Low Pressure EGR Suitable for Model-Based Predictive Control of an Air Path 

      Autor: Jaroš Jakub; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-03)
      To develop an engine complying emission limits, reduce fuel consumption and enhance engine power output is a car manufacture’s task of the last years. New emission limits make this task even more challenging and to fulfil ...
    • Laděný sací systém pro existující karburátorový motor 

      Autor: Valery Martyuk; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-24)
      Bakalářská práce se zabývá zvyšováním výkonu zážehového nepřeplňovaného spalovacího motoru úpravou sacího potrubí pro závodní aplikaci v soutěžích rallye. Jsou rozebraný teoretický zásady lazení potrubí a provedené simulace ...
    • Model vyplachování dvoudobého pomaloběžného motoru spalujícího plynné palivo 

      Autor: Halámek Martin; Vedoucí práce: Macek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Návrh jednoválcového závodního 4-dobého motocyklového motoru o objemu 250 cm3 vyhovujícímu předpisům FIM pro kategorii Moto3 

      Autor: Kohel Martin; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Fořtl Karel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem závodního jednoválcového čtyřdobého motocyklového motoru pro kategorii FIM Moto3. V rámci návrhu motoru je vypočteno vyvážení klikového mechanismu a pevnostní kontrola jeho ...
    • Optimalizace spotřeby paliva s použitím mild-hybridního pohonu vozidla 

      Autor: Bhargava Sriram Kone; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Macek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-30)
      Tato diplomová práce se zabývá přeměnou klasického vozidla poháněného spalovacím motorem na mild hybrid a optimalizace spotřeby paliva. Výzkum je prováděn za použití gradientních dat získaných na dané testovací trase a ...
    • Řízení turbodmychadla založené na modelu 

      Autor: Rawat Ankit Singh; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Baramov Lubomír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-05)
      Turbodmychadla jsou jedním z nejvíce inovativních objevů v minulém století (zejména pro automobilový průmysl). Poskytla nám metodu opětovného využití zbytečného výfukového plynu a produkce většího výkonu. S pokrokem v ...
    • Tvorba , simulace a ověření modelů vzduchového systému spalovacího motoru pro použití v prediktivním řízení 

      Autor: Arulkumaran Mathivanan; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Nagano Shota
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-31)
      This thesis deals with the creation of Engine models to simulate the engine airpath behaviour for implementation of a Model predictive control system to control the engine airpath. The models are simulated and validated ...
    • Vývoj kontrolního systému pro rychlé nalezení tvarových odchylek na povrchu bipolárních desek pro palivové články pomocí laserem promítané mřížky 

      Autor: Sara Menetrey; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Löser Rico
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-24)
      Fuel cells are a promising new alternative to internal combustion engines in the automotive industry. However, the production and examination costs are still too high, which makes this technology less attractive to ...
    • Zhodnocení systémů přeplňování lokomotivního vznětového motoru 

      Autor: Truneček Jiří; Vedoucí práce: Macek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-25)
    • Zvyšování výkonu spalovacích motorů laděním potrubních systémů 

      Autor: Jan Vondráček; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-19)
      Bakalářská práce se zabývá možným zvýšením výkonu atmosférického spalovacího motoru BMW M20B20 pomocí změn potrubních systémů motoru. V první části se práce věnuje laděným potrubním systémům společně s vlivem časování ...