Now showing items 1-20 of 22

    • CFD simulace průtokových vlastností sacích kanálů hlavy válce v programu Creo 

      Author: David Hofman; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
      Následující bakalářská práce pojednává o měření a následném vyhodnocení průtokových a vírových vlastností sacích a výfukových kanálů hlavy motoru. Na to dále navazuje numerická simulace v programu Creo. Na úvod autor ...
    • Mapování tepelného zatížení ve spalovacím motoru 

      Author: Aleš Flídr; Supervisor: Syrovátka Zbyněk; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-24)
      Bakalářská práce popisuje tepelné zatížení vybraných komponent spalovacího motoru. Dále se zabývá popisem různých metod měření teplot ve špatně přístupných místech. Na popisnou část navazuje návrh měření pro pokročilý ...
    • Metodika návrhu aerodynamiky vozu Formula Student 

      Author: Martin Ševčík; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Nožička Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
      Tématem této diplomové práce je příprava metodiky návrhu aerodynamických prvků pro vůz Formula Student pro tým CTU CarTech. Součástí práce je prvotní nastavení 3D CFD analýz celého vozu s různými výpočetními modely, jejich ...
    • Měření a vyhodnocení průtokových a vírových vlastností kanálů spalovacího motoru 

      Author: Suchý Martin; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-07)
      Cílem mé bakalářské práce je provést přehled způsobů měření a vyhodnocení průtokových a vírových vlastností kanálů spalovacích motorů. Ze získaných poznatků je dále vytvořena výpočetní tabulka, pomocí které lze snadno ...
    • Měření průtokových vlastností hlavy válců motoru EA211 

      Author: Ondřej Vyštein; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
      Tato práce se zabývá měřením průtokových a vírových vlastností hlavy válců motoru EA211. Jelikož má tato hlava válců odlišný průměr vrtání válce, je třeba provést úpravu měřicí aparatury. Za tímto účelem byly na 3D tiskárně ...
    • Měřič tečné rotace náplně válce 

      Author: Hájek Tomáš; Supervisor: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Modernizace laboratorních stanovišť 

      Author: Balaji Raghavendar; Supervisor: Achtenová Gabriela; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-02)
      Práce se bude skládat ze zlepšení tří laboratorních měření: 1) Zlepšete měření momentu setrvačnosti. Vyberte snímač pro měření úhlu zkoumaného objektu. Navrhněte podporu senzorů. Programujte v softwaru pro získávání dat a ...
    • Návrh a aerodynamika bočního krytu na vozidle Formula Student 

      Author: Otakar Volek; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)
      Účelem práce bylo pomocí CFD výpočtů navrhnout a optimalizovat tvar bočního krytu pro monopost soutěže Formula Student FS.10 týmu CTU CarTech tak, aby celý vůz disponoval co nejlepší aerodynamickou efektivitou. V práci ...
    • Návrh a aerodynamika krytu motoru a firewallu na vozidle Formula Student 

      Author: Jaromír Šolc; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
      Cílem této práce je pomocí CFD výpočtů v softwaru Star CCM+ zanalyzovat model zadní části vozu Formula Student, navrhnout řešení v podobě krytu motoru a firewallu, optimalizovat je a vybrat nejvýhodnější variantu pro reálnou ...
    • Návrh a konstrukce vyvážení klikového mechanismu zkušebního jednoválce 

      Author: Tomáš Pokladník; Supervisor: Hořenín Jindřich; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou vyvažovaní jednoválcového motoru, popisuje kinematiku a dynamiku klikového mechanismu. Část praktická se zabývá úpravou klikové hřídele pro jednoválcový motor z ...
    • Návrh konstrukce 2-dobého motocyklového motoru 

      Author: Pešan Jiří; Supervisor: Mikulec Antonín; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-12-18)
      Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem jednoválcového dvoudobého motoru, vytvořením parametrického 3D modelu v programech VariCAD 1.06.(2012) a CATIA V5.R21. Jsou zde stručně popsány některá technická řešení a přídavná ...
    • Návrh mechanismu pravostranného řízení na osobním vozidle s levostranným řízením 

      Author: Kolář Petr; Supervisor: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Návrh na konstrukci 1-válcového 2-dobého zážehového motoru 

      Author: Slavík Radek; Supervisor: Mikulec Antonín; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-09)
      V programu Autodesk Invertor je vytvořen parametrický model jednoválcového dvoudobého zážehového motoru dle motoru Lawn-Boy. Parametry řídící rozměry modelu jsou vypočítány v programu Microsoft Excel. Práce dále obsahuje ...
    • Návrh na konstrukci 4-válcového vznětového motoru 

      Author: Zelený Vojtěch; Supervisor: Mikulec Antonín; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-28)
      Cílem práce bylo vytvořit parametrický model čtyřdobého čtyřválcového vznětového motoru s obsahem do 1600 do 2300 cm3 s rozvodem typu DOHC. Nezávislým parametrem byl zvolen průměr vrtání, ze kterého se následně v programu ...
    • Návrh na konstrukci 4-válcového zážehového motoru 

      Author: Hahn Milan; Supervisor: Mikulec Antonín; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Tato bakalářská práce popisuje návrh čtyř-dobého spalovacího motoru pomocí výpočetní techniky. V programu Creo Elements/Pro5.0 (CREO) je vytvořen parametrický 3D model, který získává potřebné rozměry (parametry) propojením ...
    • Návrh na konstrukci 8-válcového zážehového motoru 

      Author: Voharčík Ondřej; Supervisor: Mikulec Antonín; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Práce se zabývá vytvořením zjednodušeného parametrického modelu čtyřdobého osmiválcového zážehového motoru. 3D model je vytvořen v programu Autodesk Inventor a parametry jsou počítány pomocí programu Microsoft Excel.
    • Optimalizace návrhu předního přítlačného křídla vozu Formula Student 

      Author: Ševčík Martin; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Mareš Bohumil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-02)
      Tématem této bakalářské práce je optimalizace předního křídla pro vůz Formula Student týmu CTU CarTech. Návrh je proveden pomocí CFD výpočetního software Star CCM+.
    • Příprava experimentálního zařízení pro měření rychlosti ve válci termoanemometrickou sondou 

      Author: Kryštof Šimána; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Syrovátka Zbyněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-24)
      Obsahem této práce je popis měření pomocí termoanemometrické sondy a konstrukční řešení jejího držáku. V první části práce je popsáno rozdělení sond, proces kalibrace sondy a následně proces vyhodnocení naměřených dat. Ve ...
    • Stanoviště pro měření a vzorkování otěrů z brzdových obložení 

      Author: Arjun Chettiyattil Pankaj; Supervisor: Hořenín Jindřich; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-31)
      The thesis deals with the practical design of an airtight enclosure around the braking mechanism with the filtered air has drawn into the chamber and provides cooling to the braking mechanism. This flow scavenges the wear ...
    • Stanoviště pro měření a vzorkování otěrů z brzdových obložení 

      Author: Arjun Chettiyattil Pankaj; Supervisor: Hořenín Jindřich; Opponent: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-31)
      The thesis deals with the practical design of an airtight enclosure around the braking mechanism with the filtered air has drawn into the chamber and provides cooling to the braking mechanism. This flow scavenges the wear ...