• Dynamické vlastnosti pohonů moderních kolejových vozidel 

      Autor: Tomáš Fridrichovský; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kraus Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-02-27)
      Pohony moderních kolejových vozidel, zejména asynchronních lokomotiv, pracují se značnými výkony. Stále lepší regulace těchto pohonů umožňuje řídit velikost jejich hnacího momentu s ohledem na okolní podmínky a o to lépe ...
    • Metodika eliminace nežádoucích elektromechanických interakcí plně odpruženého pohonu dvojkolí 

      Autor: Vojtěch Dybala; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Novák Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-10)
      Konstrukce moderních kolejových vozidel se postupným vývojem dostávají na meze fyzikálních možností. Takové extrémy však mohou vést ke vzniku vad, které mají podstatu v různých fyzikálních fenoménech a je nutné je následně ...
    • Metodika návrhu čela tramvaje pro snížení následků nehod na osobní automobily 

      Autor: Jakub Seidl; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Jelen Karel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-10)
      V posledních letech dochází k velkému nárůstu osobní i hromadné dopravy ve městech. Zvýšení dopravního toku má za následek zvyšující se riziko vzniku dopravních nehod. Na výrobce i provozovatele tramvají jsou kladeny čím ...
    • Studie distribuce zatížení evolventního ozubení v převodových ústrojích 

      Autor: Berka Ondřej; Vedoucí práce: Dynybyl Vojtěch; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-02-19)
      Tato disertační práce s názvem Studie distribuce zatížení evolventního ozubení v převodových ústrojích se zabývá návrhem metodiky pro průběžný monitoring kvality záběru modulových čelních kol. Prace přináší přehled teorie, ...