Prověření dvousegmentové obsluhy vybraných relací dálkovou železniční dopravou
Appraisal of Inter-city Rail Services with two-segment Operation
Typ dokumentu
bakalářská práceAutor
Buzák Jan
Vedoucí práce
Janoš Vít
Oponent práce
Snopek Jan
Studijní obor
Management a ekonomika dopravy a telekomunikacíStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
Fakulta dopravníObhájeno
2013-09-18 00:00:00.0Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one’s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalá?ské práce je posoudit mo?nosti zavedení expresních vlakových spoj? na vybraných mezikrajských relacích v ?eské republice. Výb?r vhodných relací je proveden jednak na základ? analýzy ve?ejn? dostupných dat o p?epravním chování obyvatelstva, získaných v rámci celorepublikového statistického projektu S?ítání lidu, dom? a byt? 2001, jednak na základ? analýzy rozdíl? cestovních dob ve ve?ejné a individuální doprav?. Pro t?i relace s nejv?t?ím potenciálem nár?stu Modal-Split ve?ejné dopravy (Praha ? Plze?, Praha ? ?eské Bud?jovice a Brno ? Ostrava) je následn? s vyu?itím softwaru pro tvorbu jízdních ?ád? zpracován a vyhodnocen návrh provozní koncepce dálkové dopravy na dot?ených ?elezni?ních tratích. V záv?ru je vysloveno doporu?ení ohledn? p?ípadného zavád?ní expresních spoj?, a to s pozitivním výsledkem u dvou ze t?í prov??ovaných relací (Praha ? Plze? a Praha ? ?eské Bud?jovice). The main purpose of this bachelor?s thesis is to asses a possibility of express train operation on the most important inter-city railway lines in the Czech Republic. In the first step, the analysis of the travel behavior based on publicly available statistical data is made. After that, travel times between main cities by train, by bus and by car are calculated and compared to each other. In the next step, the inter-city connections with the highest potential of modal-shift from private to public transport are identified and the top three of them are chosen (Praha ? Plzen, Praha ? Ceske Budejovice, Brno ? Ostrava). For each of these inter-city lines, a new concept of passenger rail sevices including regular express train operation is proposed and evaluated with respect to current timetable and infrastructural limitations on one hand, and to potential travel time savings on the other hand. As a result, two out of these three lines, Praha ? Plzen and Praha ? Ceske Budejovice, are found suitable for implementation of the additional express train service.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
K tomuto záznamu jsou přiřazeny následující licenční soubory: