Zobrazují se záznamy 185-204 z 508

    • Gausovské procesy a neuronové sítě jako náhradní modely pro CMA-ES 

      Autor: Jiří Růžička; Vedoucí práce: Koza Jan; Oponent práce: Holeňa Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-03)
      Tato diplomová práce je o náhradních modelech pro Doubly Trained CMA-ES, který je modifikací originálního algoritmu CMA-ES, v black box optimalizaci. Používají se Gausovské procesy a neuronové sítě k modelování objektivní ...
    • Generativní metody vhodné pro anonymizaci a tvorbu testovacích dat v bankovnictví 

      Autor: Jan Jeníček; Vedoucí práce: Kylar Ivo; Oponent práce: Friedjungová Magda
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-11)
      Produkční data často obsahují velmi citlivé informace a je složité s nimi manipulovat. Má práce zkoumá generativní metody strojového učení a jejich schopnost naučit se distribuci dat. Tato schopnost je použita pro generování ...
    • Generátor testovacích obrazů pro digitální forenzní analýzu 

      Autor: Petr Horák; Vedoucí práce: Dostál Jiří; Oponent práce: Kodýtek Filip
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-08)
      Digitální forenzní analýza je kritický nástroj nejen při vyšetřování, ale po-znatky z této oblasti se používají i např. pro obnovy poškozených systémů. Tato práce poskytuje základní bázi znalostí potřebnou pro provádění ...
    • Generování hudby pomocí neuronových sítí 

      Autor: Jan Šimerda; Vedoucí práce: Tyl Jan; Oponent práce: Šimánek Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-10)
      Tato bakalárská práce zkoumá využití umelých neuronových sítí v oblasti strojového generování hudby. Zamerili jsme se na využití technik používaných ve zpracování prirozeného jazyka založených na attention mechanismu. Práce ...
    • Generování signatur malwarových rodin z behaviorálních grafů pomocí nesupervizovaného učení 

      Autor: Tomáš Zvara; Vedoucí práce: Jureček Martin; Oponent práce: Lórencz Róbert
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-03)
      Behaviorálny štít je komponenta antivíroveho softvéru firmy Avast zodpovedná za monitorovanie systému a identifikovanie podozrivého správania bežiacich procesov. Správanie procesov je zachytené vo forme behaviorálnych ...
    • Generování šachových pozic pomocí neuronových sítí 

      Autor: Vladislav Bobko; Vedoucí práce: Kuchař Jaroslav; Oponent práce: Spěvák Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Práce se zaměřuje na návrh a implementaci frameworku pro trénování generativních neuronových sítí architektury GAN za účelem generování šachových pozic. Nejdříve jsou navrhnuty zakódování šachových pozic přo převod do ...
    • Generování tabulkových dat se zachováním závislostí 

      Autor: Jakub Renc; Vedoucí práce: Čepek Miroslav; Oponent práce: Friedjungová Magda
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-11)
      Tato práce se zabývá problematikou generování tabulkových dat se zachováním závislostí. Cílem práce je vytvoření generátoru, který umožní syntézu dat se stejnými statistickými vlastnostmi jako mají data původní. Dále musí ...
    • Gramatická interaktivní evoluce grafických rozhraní 

      Autor: Petr Hanzl; Vedoucí práce: Kordík Pavel; Oponent práce: Surynek Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-19)
      Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití evolučních algoritmů pro generování grafických rozhraní na základě uživatelových preferencí. Tato grafická rozhraní mohou být popsána gramatikou, což je sada pravidel, která ...
    • Heterogenní kernel 

      Autor: Samuel Fabo; Vedoucí práce: Motl Jan; Oponent práce: Vašata Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-15)
      Metódy strojového učenia, ktoré používajú kernelové funkcie sú dobre preskúmané, avšak väčšina týchto kernelových funkcií vie pracovať len s numerickými vstupnými dátami. Aby tieto kernely vedeli spracovať kategorické dáta, ...
    • Heuristika pro automatický výběr distribuce v Open Source H2O AutoML 

      Autor: Vojtěch Müller; Vedoucí práce: Frýda Tomáš; Oponent práce: Klouda Karel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-22)
      Tato práce se zabývá vytvořením heuristiky pro automatický výběr hyperparametru reprezentujícího statistickou distribuci vysvětlované proměnné pro H2O AutoML framework. Bylo vyzkoušeno několik přístupů s různými výsledky, ...
    • Hierarchická koordinace multi-robotického konstrukčního týmu ve hře Minecraft 

      Autor: Vít Šprachta; Vedoucí práce: Surynek Pavel; Oponent práce: Šimeček Ivan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-11)
      Minecraft je počítačová sandboxová hra, ve které se hráč ocitne ve světě z kostek a má volnou ruku nad tím co bude dělat. Zejména, co, kde a jak bude stavět. Multi-agentní kolektivní robotická konstrukce je problém, kde ...
    • Hierarchické plánování pro real-time strategické hry 

      Autor: Lukáš Kameník; Vedoucí práce: Surynek Pavel; Oponent práce: Vašata Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-08)
      Tato diplomová práce řeší hierarchické plánování pro real-time strategické hry. Cílem práce je vyzkoušet vhodnost aplikace HTN plánování pro počítačem řízeného hráče RTS hry tím, že bude HTN plánování použito ve hře Dune ...
    • Hierarchické řízení rojů při evakuaci 

      Autor: Kristýna Janovská; Vedoucí práce: Surynek Pavel; Oponent práce: Hrabák Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-16)
      V této práci se zabývám návrhem hierarchického systému koordinace agentů určeného pro simulaci evakuace. V práci rozeznávám dva typy agentů. Řídící agenti navzájem komunikují pomocí algoritmu konfliktového prohledávání a ...
    • Hledaní zranitelností nad LLVM mezikódem 

      Autor: Jan Brož; Vedoucí práce: Kokeš Josef; Oponent práce: Buček Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-08)
      Práce rozebírá možnosti statické analýzy programů za účelem hledání zranitelností, které vznikají častými programátorskými chybami. Nejprve jsou popsány tyto chyby, jejich dopady a světové statistiky. Jsou také shrnuty ...
    • Hledání a práce s veličinami souvisejícími s TFR 

      Autor: Daniel Brotz; Vedoucí práce: Evan Tomáš; Oponent práce: Kalvoda Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Práce se zabývá demografickým ukazatelem plodnosti (TFR) a jeho významným poklesem v posledních desetiletích. Popisuje jeho vývoj a podává shrnutí literatury na téma veličin s plodností souvisejících. Na základě této ...
    • Hledání cest a přiřazování cílů ve zobecnění hry Pacman 

      Autor: Petr Šindlář; Vedoucí práce: Surynek Pavel; Oponent práce: Smítková Janků Ladislava
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-10)
      Tato bakalářská práce se zabývá tématikou multi-agentního hledání cest a dvěma rozšiřujícími úlohami -- přiřazováním a seřazováním cílů. Rešeršní část práce přibližuje tyto problémy a možnosti jejich řešení. Nastudované ...
    • Hledání disjunktních cest v nerovinném prostředí 

      Autor: Petr Michalíček; Vedoucí práce: Surynek Pavel; Oponent práce: Kleprlík Luděk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-12)
      Kooperativní hledání disjunktních cest je varianta problému multiagentního hledání cest, při kterém je zadán prostor a množina obsahující několik párů se startovní a cílovou pozicí z prostoru. Úkolem je nalézt vrcholově-disjunktní ...
    • Hledání tbH+(tautau) s optimalizací výkonnosti pro oddělení signálu a pozadí za použití strojového učení a dat z ATLASu 

      Autor: Martin Rameš; Vedoucí práce: Sopczak André; Oponent práce: Hrabáková Jitka
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-09)
      Hledání nabitých Higgsových bosonů, které předpovídá model označovaný jako Two Doublet Higgs Model a Minimální supersymetrické rozšíření Standardního modelu, je náročné kvůli velkému množství procesů v pozadí a neznámé ...
    • Hluboké posilované učení pro hru Super Mario Bros 

      Autor: Ondřej Schejbal; Vedoucí práce: Vašata Daniel; Oponent práce: Novák Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-02)
      V rámci této diplomové práce byl připraven odladěný model posilovaného učení, který je schopný natrénování inteligentního agenta způsobilého hrát hru Super Mario Bros.. Jeho architektura je založena na provedeném průzkumu ...
    • Hodnocení nejistoty krátkodobé předpovědi srážek 

      Autor: Pavel Chudomel; Vedoucí práce: Šimánek Petr; Oponent práce: Hrabák Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-16)
      Hodnocení nejistoty je důležitým aspektem hlubokého učení. Protože většina modelů nedokáže vysvětlit své predikce, je vhodné vyjádřit míru jejich nejistoty. V této práci se zabýváme způsoby jak tohoto dosáhnout. Implementovali ...