• Marketing tools to support university library’s mission 

      Autor: Trtíková, Ilona; Němečková, Lenka
      (ISAST, 2012-10)
      This paper is focused on the use of marketing tools in academic libraries based on an example of the Central Library (CL) of the Czech Technical University in Prague (CTU). An initial important marketing tool is the ...
    • Sociální sítě na podporu vědecké komunikace a otevřeného sdílení informací 

      Autor: Trtíková, Ilona
      (Centrum VTI SR, 2014)
      Současná věda se často označuje přívlastkem otevřená. Vědečtí pracovníci sdílejí data, informace, výsledky výzkumu. Jedním z faktorů, proč vědci spolupracují, je technická náročnost současného výzkumu. Je proto vyvíjena ...
    • Solving a problem of authority control in DSpace during ORCID implementation 

      Autor: Šorejsová, Tereza; Kováříková, Helena; Němečková, Lenka; Prajer, Ivo; Karel, Petr; Novák, Rostislav
      (Open repositories, 2016-06)
      Many universities intend to obtain ORCID identifier for their researchers and to use it in their university systems, one of the most common being the university repository. University repositories are no isolated archives. ...
    • University Institutional Repository and its Place in the University Information Infrastructure 

      Autor: Pilecká, Věra; Kováříková, Helena; Němečková, Lenka; Machytková, Marta; Prajer, Ivo; Karel, Petr
      (Open Repositories, 2014-06)
      University repositories are no isolated archives. They provide significant added value to the existing university information infrastructure, and its integration within the university information system is essential. The ...
    • Vědecká komunikace a sdílení informací v rámci odborně zaměřených sociálních sítí 

      Autor: Trtíková, Ilona
      (Kabinet informačních studií a knihovnictví Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, 2012)
      Současná vědecká odborná činnost se často odehrává v týmech, a to i na mezinárodní úrovni. To klade nároky na možnosti komunikace, sdílení informací v rámci týmu či odborné komunity a na vyhledávání nových partnerů a ...