Plánování trajektorií v prostředí s překážkami pro agilní bezpilotní letouny
Trajectory Planning in Cluttered Environments for Agile UAVs
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ainura Sovet
Vedoucí práce
Novosad Matej
Oponent práce
Valouch David
Studijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tento článek se věnuje problému plánování trajektorie pro manévrování bezpilotních letadel (UAV) v nepřehledném trojrozměrném prostředí. Cílem je sestrojit bezpečné a časově minimální trajektorie s ohledem na omezení dynamiky pohybu. Za tímto účelem byl implementován přístup kombinující dva nejmodernější algoritmy: Topologický PRM se shlukováním (CTopPRM), který umožňuje nalézt několik homotopicky odlišných drah, a metodu časové minimalizace, která poskytuje časově optimální trajektorii. Kromě toho je navržen systém pro vyhodnocování a výběr cesty založený na metrikách délky a ostrosti zatáček a je implementována kontrola kolizí trajektorií s případným postupem lokálního přeplánování. This paper is devoted to the problem of trajectory planning for maneuvering unmanned aerial vehicles (UAVs) in cluttered three-dimensional environments. The goal is to construct safe and time-minimal trajectories subject to constraints on the dynamics of motion. For this purpose, an approach combining two state-of-the-art algorithms has been implemented: Clustering Topological PRM (CTopPRM), which allows finding several homotopically different paths, and the time minimization method, which provides a time-optimal trajectory. Additionally, a system for path evaluation and selection based on metrics of length and sharpness of turns is proposed, and collision checking of trajectories with a local replanning procedure if necessary is implemented.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13133 [851]