ŽELEZNIČNÍ ESTAKÁDA STROMOVKA - BUBNY
RAILWAY OVERPASS STROMOVKA - BUBNY
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
David Pitrman
Supervisor
Seho Hana
Opponent
Richtr Tomáš
Study program
Architektura a urbanismusInstitutions assigning rank
ústav navrhování IIDefended
2025-06-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Stávající objekt železniční estakády od parku Stromovka po nádraží Bubny skýtá ve svém bezprostředním okolí prostory využitelné pro umístění nedostatkových služeb a funkcí v přilehlé čtvrti Holešovice Letná, kterou vlakové přemostění protíná. Cílem je navrhnout konstrukci doplňující objekt železniční estakády a umístit zde maximální množství automobilů parkujících v současnosti na veřejných prostrastvích. Navržená stavba má řešit více krizových aspektů současně, jako je i tepelný ostrov města, zeleň ve veřejných prostorech, nedostatek skladovacích prostor, nebo jiný chybějící funkce v místě. Ve výsledku by měla mít liniová struktura podél estakády efekt uvolnění ulic a dalšího možného rozvoje pro okolí. Zlepšení klimatických podmínek a nastartování zelené strategie v daném kontextu. Předmětem práce je i prověření budoucího rozvoje v okolí stavby, etapizace kroků a jejich základní specifika. The existing railway overpass from Stromovka Park to Bubny Station offers spaces in its immediate vicinity that can be used to accommodate the lack of services and functions in the adjacent Holešovice Letná district, which the train overpass crosses. The aim is to design a structure that complements the railway overpass and accommodate the maximum number of cars currently parked in public spaces. The proposed structure is intended to address multiple crisis aspects at the same time, such as the city's heat island, greenery in public spaces, lack of storage space, or other missing functions in the area. As a result, the linear structure along the overpass should have the effect of freeing up streets and further possible development for the surrounding area. Improving climatic conditions and starting a green strategy in a given context. The subject of the work is also to examine future development in the vicinity of the building, phasing steps and their basic specifics.
Collections
- Diplomové práce - 15128 [225]