Zásady bezpečného chování na sociálních sítích u dospívajících
Guidelines for Safe Behaviour on Social Media for Adolescents
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jiří Vejborný
Supervisor
Vaněček David
Opponent
Dobrovská Dana
Study program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíDefended
2025-06-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bezpečného chování dospívajících na sociálních sítích. V teoretické části je věnována pozornost vývoji internetu a sociálních sítí, jejich dělení, atraktivitě a významným pozitivním i negativním aspektům jejich užívání. Práce se dále zaměřuje na rizika spojená s online prostředím, jako jsou kyberšikana, kybergrooming, sexting, kyberstalking a nebezpečné výzvy. Jsou zde představeny zásady bezpečného chování, včetně významu vzdělávání a prevence. Empirická část se opírá o kvantitativní výzkum provedený na střední technické škole ve Středočeském kraji. Cílem bylo zjistit úroveň informovanosti dospívajících o rizicích a analyzovat jejich postoje k bezpečnosti na sociálních sítích. This bachelors thesis explores the issue of safe behavior among adolescents on social media. The theoretical part focuses on the development of the internet and social networks, their categorization, attractiveness, and the major positive and negative aspects of their use. The thesis further addresses online risks such as cyberbullying, cyber grooming, sexting, cyberstalking, and dangerous online challenges. It also presents principles of safe behavior, emphasizing the importance of education and prevention. The empirical part is based on a quantitative survey conducted at a technical high school in the Central Bohemian Region. The aim was to determine the level of adolescents awareness regarding social media risks and to analyze their attitudes toward online safety.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1304]