ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Concrete and Masonry Structures
  • Master Theses - 11133
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Concrete and Masonry Structures
  • Master Theses - 11133
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh mostu na SOKP v Praze přes Vltavu

The design of bridge structure over Vltava river situated on Prague highway bypass

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Jaroslav Šesták
Supervisor
Vráblík Lukáš
Opponent
Šístek Milan
Field of study
Inženýrské konstrukce
Study program
Stavební inženýrství - konstrukce a dopravní stavby
Institutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcí
Defended
2025-02-07



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce se zabývá návrhem přemostění Vltavy přes Suchdolské údolí v Praze. Pro návrh byly nad rámec zadání uváženy zveřejněné zadávací podmínky pro architektonickou soutěž vypsanou Ředitelstvím silnic a dálnic v říjnu 2024. Cílem práce je návrh několika variant možného technického řešení, splňujících stanovené okrajové podmínky. Z navržených variant byla vybrána nejoptimálnější varianta, která byla dále podrobněji rozpracována. Výsledný návrh reprezentuje autorovu představu o nejvhodnějším řešení mostu jak pohledu architektonického, tak i inženýrského, či technického. Detailním návrhem konstrukce a následnou analýzou je prokázána její vhodnost, realizovatelnost a případné oblasti, které by vyžadovaly další péči a zvýšenou pozornost. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou blíže popsány jednotlivé varianty přemostění. Dále je popsán pracovní a myšlenkový postup v rámci návrhu významných částí konstrukčního řešení, zejména pokud se jedná o výslednou variantu, které je v této části věnována pozornost v dominantní míře. Součástí praktické části je pak podrobněji rozpracovaná výsledná varianta výkresové přílohy reprezentující navrženou konstrukci a statický výpočet.
 
The thesis deals with the design of a bridge crossing the Vltava River over the Suchdol Valley in Prague. Beyond the initial assignment, the design considers the published tender conditions for an architectural competition announced by the Directorate of Roads and Highways in October 2024. The objective of the thesis is to propose several variants of potential technical solutions that meet the specified boundary conditions. From all proposed alternatives, the most optimal one was selected and further elaborated in detail. The resulting design represents the author's vision of the most suitable solution for the bridge from an architectural, engineering and technical point of view. The detailed design of the structure and subsequent analysis demonstrate its suitability, feasibility, and potential areas requiring further care and attention. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part provides a detailed description of the individual bridge alternatives. Furthermore, it outlines the workflow and conceptual process involved in the design of significant structural elements, especially focusing on the final solution, which is given a dominant attention in this section. The practical part comprises a more detailed elaboration of the final design, including basic drawing attachments representing the proposed structure and static analysis.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/121101
View/Open
PLNY_TEXT (6.618Mb)
PRILOHA (614.1Kb)
PRILOHA (424.5Kb)
PRILOHA (318.0Kb)
PRILOHA (1.097Mb)
PRILOHA (696.3Kb)
PRILOHA (528.1Kb)
PRILOHA (688.5Kb)
PRILOHA (390.4Kb)
PRILOHA (553.4Kb)
PRILOHA (38.21Mb)
POSUDEK (866.0Kb)
POSUDEK (371.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 11133 [489]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu 

    Author: Drozda Jiří; Supervisor: Rotter Tomáš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14)
  • Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis 

    Author: Posch Marek; Supervisor: Řeřicha Petr; Opponent: Drdácký Miloš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)
    Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ...
  • Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague 

    Author: Toesca Massimo; Supervisor: Krejčí Tomáš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV