Teplotní analýza ostění tunelových staveb
Thermal analysis of concrete tunnel lining
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Aneta Teplá
Vedoucí práce
Štefan Radek
Oponent práce
Litošová Veronika
Studijní program
Integrální bezpečnost stavebInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíObhájeno
2025-02-06Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá teplotní analýzou ostění tunelových staveb pomocí numerického modelování. Cílem modelování je analyzovat přenos tepla při různých požárních scénářích. Práce kombinuje v Teoretické části rešerši existujících tunelových staveb, definici vstupních parametrů a analýzu nejen normových požadavků na požární odolnost. V Praktické části je využito numerické modelování, včetně implementace CFD modelů a simulačních nástrojů jako FDS, pro detailní zobrazení průběhu teploty v příčných průřezech tunelových konstrukcí. This thesis focuses on the thermal analysis of tunnel lining structures through numerical modeling. The goal of the modeling is to analyze heat transfer under various fire scenarios. The work combines a literature review of existing tunnel structures, the definition of input parameters, and an analysis that extends beyond standard fire resistance requirements in the theoretical section. In the practical section, numerical modeling is utilized, including the implementation of CFD models and simulation tools such as FDS, to provide a detailed representation of temperature development in the cross-sections of tunnel constructions.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [486]