Driver in the loop simulátor
Driver in the Loop Simulator
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Adam Štěpják
Vedoucí práce
Tenkl Michal
Oponent práce
Bauer Jan
Studijní obor
Elektrické pohonyStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektrických pohonů a trakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na moderní testovací metody a simulace v automobilovém průmyslu s důrazem na validaci pokročilých funkcí vozidel ve virtuálním prostředí. Klíčovými oblastmi zkoumání jsou metody Hardware-in-the-Loop (HiL) a Driver-in-the-Loop (DiL), především pak propojení DiL simulátoru s virtuálními prostředím Virtual Test Drive (VTD) od společnosti Hexagon. Práce také analyzuje modelování vozidel, včetně kinematických a dynamických modelů. Součástí práce je popis reálného HiL systému, používaného pro validaci parkovacích funkcí a asistenčních systémů, včetně využití senzorů, jako jsou topview kamery, ultrazvukové senzory a nanoradary. Důležitou součástí je integrace simulátoru VTD s jízdním simulátorem od společnosti VI Grade, která umožňuje realistické testování funkcí vozidla a analýzu jeho chování. Cílem práce je propojení Driver-in-the-Loop simulátoru s programem Virtual Test Drive a vytvoření konfigurace pro tento simulátor, která odpovídá chování reálného vozidla. Zároveň se práce zaměřuje na popis různých metod testování používaných v automobilovém průmyslu a přínosy pro zlepšení vývoje moderních automobilů. Závěr shrnuje dosažené výsledky. This thesis focuses on modern testing methods and simulations in the automotive industry with an emphasis on validating advanced vehicle features in a virtual environment. Key areas of investigation are the Hardware-inthe-Loop (HiL) and Driver-in-the-Loop (DiL) methods, in particular the integration of the DiL simulator with Hexagons Virtual Test Drive (VTD) environment. The thesis also analyses vehicle modelling, including kinematic and dynamic models. The work includes a description of a real HiL system used for validation of parking functions and assistance systems, including the use of sensors such as topview cameras, ultrasonic sensors and nano-radars. An important part is the integration of the VTD simulator with VI Grades driving simulator, which allows realistic testing of vehicle functions and analysis of vehicle behavior. The aim of this work is to link the Driver-in-the-Loop simulator with the Virtual Test Drive program and to create a configuration for this simulator that matches the behaviour of a real vehicle. At the same time, the thesis focuses on describing the different testing methods used in the automotive industry and the benefits for improving the development of modern cars. The conclusion summarizes the obtained results.
Kolekce
- Diplomové práce - 13114 [145]