Analýza očních pohybů v procesu učení
Analysis of eye movements in learning process
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Lucie Vašková
Supervisor
Doležal Jaromír
Opponent
Novik Andrej
Study program
Optika a optometrieInstitutions assigning rank
katedra přírodovědných oborůDefended
2024-06-19Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce zkoumá využití sledování očních pohybů při analýze seberegulovaného učení dětí v herní situaci. Praktická část výzkumu se zaměřuje na žáky osmého a devátého ročníku ZŠ, kteří se účastní interaktivní hry. Cílem práce je identifikovat projevy seberegulovaného učení v očních pohybech a navrhnout a vypočítat parametry odvozené od sledovaných očních pohybů. Výsledky se srovnávají s hodnotami seberegulovaného učení a dílčími parametry průběhu úlohy, přičemž práce přispívá k lepšímu porozumění kognitivních procesů během učení v herním prostředí. This thesis explores the utilization of eye movement tracking in analysing children's self-regulated learning within a game-based scenario. The practical component of the research focuses on eighth and ninth-grade elementary school students engaging in an interactive gaming experience. The overarching aim of this work is to identify the manifestations of self-regulated learning through eye movements and to design and compute parameters derived from the observed ocular patterns. The findings are compared with the values of self-regulated learning and sub-parameters of the task at hand, contributing to a deeper understanding of cognitive processes during learning in a gamified environment.
Collections
- Bakalářské práce - 17101 [400]