ADHD u dívek z pohledu učitelů prvního a druhého stupně základní školy
ADHD in Girls from the Perspective of First and Second Grade Primary School Teachers
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Dagmar Sinuová
Supervisor
Šírová Eva
Opponent
Škorňová Eva
Study program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato studie se zaměřuje na rozdíly v projevech ADHD mezi dívkami a chlapci a na související problémy spojené s touto poruchou, jako jsou obtíže v interakci s vrstevníky, problémy se sebehodnocením a exekutivními funkcemi. Dále zkoumá komorbidity ADHD u dívek, jako jsou deprese, úzkostné poruchy nebo poruchy příjmu potravy. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na využití kvalitativních metod obsahové analýzy a polostrukturovaných rozhovorů k identifikaci hlavních projevů ADHD u dívek z pohledu učitelů na prvním a druhém stupni základní školy. Cílem je zjistit a popsat, jak se projevuje tato porucha u dívek ve škole, z pohledu pedagogů, kteří mají s těmito dívkami zkušenosti. Tento přístup může sloužit jako přehled projevů ADHD u dívek ve školním prostředí, který by mohl být užitečný pro ostatní pedagogy. Lepší povědomí o těchto rozdílech by mohlo přispět k dřívější intervenci a podpoře dívek s ADHD. This study focuses on the differences in ADHD symptoms between girls and boys, and the associated issues related to this disorder, such as difficulties in peer interaction, self-evaluation problems, and executive functions. It also examines the comorbidities of ADHD in girls, such as depression, anxiety disorders, or eating disorders. The practical part of the bachelor thesis focuses on the use of qualitative methods of content analysis and semi-structured interviews to identify the main symptoms of ADHD in girls from the perspective of teachers at the primary and lower secondary levels. The aim is to determine and describe how this disorder manifests itself in girls at school, from the perspective of educators who have experience with these girls. This approach could serve as an overview of ADHD symptoms in girls in the school environment, which could be useful for other educators. Greater awareness of these differences could contribute to earlier intervention and support for girls with ADHD.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1278]