Odměňování zaměstnanců společnosti Lindex jako nástroj motivace
Rewarding Employees of Lindex Corporation as a Motivational Tool
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Dominik Kán Zluky
Vedoucí práce
Emrová Lenka
Oponent práce
Šikýř Martin
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou odměňování zaměstnanců. Cílem práce je prozkoumat dosavadní způsob odměňování ve firmě Lindex, zjistit, jaká je oblíbenost nabízených odměn a jestli využívají nabízené zaměstnanecké benefity, popřípadě navrhnout alternativní způsob odměňování, který by zaměstnanci uvítali. Mimo hlavní cíl tato práce řeší konkurenceschopnost vůči jiným fast-fashion společnostem, porovnání systému odměňování s literaturou a hlubší pohled na preferenci benefitů z pohledu sociodemografických znaků. Pro výzkum je zvolena kvantitativní i kvalitativní metoda v podobě standardizovaného rozhovoru s HR manažerem firmy Lindex a dotazníkového šetření ve formě online dotazníku. Na základě provedeného rozhovoru bylo zjištěno, že firma Lindex má nastavený plošný odměňovací systém. Své zaměstnance odměňuje nejen pomocí finančních odměn, jako půlroční bonus a mzda, která může být navýšena po zkušební době, ale také díky nefinančním odměnám ve formě zaměstnaneckých výhod, konkrétně stravenkový paušál, zaměstnanecká sleva, oděvní benefit, MultiSport karta a příspěvek na kurz anglického jazyka. Dotazníkové šetření přineslo odpověď na otázku oblíbenosti a využitelnosti aktuálních benefitů a na preferenci ve výběru nových zaměstnaneckých výhod. Nejméně efektivní a zároveň nejméně oblíbený benefit je příspěvek na kurz aj, který nevyužívá nikdo z respondentů. Pokud by se ve firmě uvažovalo o zavedení nového benefitu, tak největší úspěch by měla dovolená navíc, pro kterou hlasovali téměř všichni respondenti. V závěru práce jsou navrhnuta tato konkrétní doporučení a návrhy pro firmu Lindex: informovat zaměstnance o poskytovaných benefitech, individualizovat systém odměňování, odměňovat za věrnost k firmě, nabídnout benefit ve formě delšího volna (dovolená navíc/sick days), zrevidovat aktuální balíček benefitů. The bachelor's thesis focuses on employee compensation. The aim of the thesis is to examine the current compensation system at Lindex, determine how popular various forms of compensation are among employees, and assess whether they utilize the offered employee benefits. Additionally, the thesis aims to propose alternative compensation methods that employees would appreciate. Beyond the main objective, this thesis addresses competitiveness compared to other fast-fashion companies, compares the compensation system with the literature, and provides a deeper insight into benefit preferences from a sociodemographic perspective. For the research, both quantitative and qualitative methods are employed, including a structured interview with the HR manager of Lindex and an online questionnaire survey. Based on the conducted interview, it was found that Lindex has implemented a comprehensive compensation system. The company rewards its employees not only through financial incentives such as semi-annual bonuses and salaries that can be increased after the probation period, but also through non-financial rewards in the form of employee benefits. These benefits specifically include a meal allowance, employee discount, clothing benefit, MultiSport card, and a contribution towards an English language course. The survey provided answers regarding the popularity and usability of current benefits, as well as preferences for new employee perks. The least effective and least popular benefit is the contribution towards the English course, which none of the respondents use. If the company were to consider introducing a new benefit, the most successful one would be additional vacation days, which nearly all respondents favored. The conclusion of the report presents the following specific recommendations and suggestions for Lindex: inform employees about the available benefits, individualize the reward system, reward loyalty to the company, offer a benefit in the form of additional time off (extra vacation days/sick days), and review the current benefits package.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]