Silniční most přes údolí řeky Střely
Road Bridge over the Střela River Valley
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Tomáš Vízner
Supervisor
Vítek Jan
Opponent
Šístek Milan
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíDefended
2024-06-27Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce bylo provést koncepční návrh silničního mostu přes údolí řeky Střely, posoudit hlavní nosné prvky konstrukce, vypracovat základní výkresovou dokumentaci a postup výstavby. Byl navržen most o šesti polích s rozpětími 44 m; 56 m; 58 m; 72 m; 126 m a 80 m. Hlavní nosnou konstrukci tvoří rámová konstrukce s proměnnou výškou nosné konstrukce v oblasti hlavního pole. Příčný řez je komorový se svislými stěnami a konzolami. Konstrukce je v podélném směru předepnuta soudržnými kabely. Mostovka je propojena se spodní stavbou posuvnými ložisky, vrubovým kloubem a dvěma rámovými stojkami, které umožňují vodorovnou dilataci konstrukce a zároveň zachycují podélné síly. Pro hlavní pole přes hluboké údolí byla navržena výstavba pomocí letmé betonáže, pro zbytek konstrukce byla navržena výstavba na pevné skruži. The main object of this master thesis was to design a road bridge over the Střela river valley, to assess the main load-bearing elements of the structure, to make a basic drawing documentation and to propose construction process. A concrete six span bridge was designed with spans of 44 m; 56 m; 58 m; 72 m; 126 m and 80 m. The main load-bearing system of the bridge consists of a frame structure with the variable height of the superstructure in the main span area. The box girder cross section has vertical walls and cantilevers. The structure is prestressed in the longitudinal direction by cohesive cables. The bridge deck is connected to the substructure by sliding bearings, concrete hinge and two frame piers which allow horizontal deformation of the structure and resist against longitudinal forces. The balanced cantiliver constrution method was used for the main span across the deep valley and for the rest of the structure was used cast-in-situ on the fixed scalffolding.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [460]